„Nick Vujicic az iskolai zaklatások elleni kampányban”
„A Nick Vujicic, a kéz és láb nélkül született világhírű motivátor szeptemberben ismét hazánkban tart előadásokat, ezúttal fő célja az iskolai zaklatások és bántalmazások elleni küzdelem. Csúfolás, lökdösés, kirekesztés, szóbeli megalázás mások előtt, verés, lejárató videó megosztása – csak néhány az iskolai bántalmazások eszköztárából és gyakori esetei közül. Egy nemrégiben készült felmérés szerint az 5-8. osztályos diákok legalább kétharmadát bántalmazták már virtuálisan, verbálisan vagy fizikai módon az iskolában. Az ilyen és ehhez hasonló zaklatások elleni küzdelem, az együttműködési készség javítása, az elfogadó és befogadó szemlélet kialakítása a fő missziója Nick Vujicic magyarországi látogatásának. A kéz és láb nélkül született világhírű motivációs tréner és prédikátor a Nem Adom Fel Alapítvány meghívására érkezik ismét Magyarországra és tart előadásokat 2016. szeptember 21-22-én…”
felelosszulokiskolaja.hu
2016 szeptember 13.
Rádiós beszélgetés Bányai Sándorral
„Mi az a komfortzóna és miért jó kimozdulni belőle? Mi köze mindehhez az iskolának, a munkahelynek és bármelyik együtt élő gyerek/felnőtt közösségnek? Erről és még sok másról beszélgettünk ma reggel Bányai Sándorral. Lehet, hogy találkoztok vele még a Magic Monday-ben, hiszen van még bőven közös témánk!”
Akik esetleg lemaradtak volna a Tilos Rádió, Magic Monday című műsorának eheti (szeptember 21.) adásáról, azok most ide kattintva meghallgattatják!
Tilos Rádió
2015.09.21.
„Itt van a következő tanév napra pontos menetrendje”
„Megjelent a 2015/2016-os tanév rendjét szabályozó miniszteri rendelet a Magyar Közlönyben. A következő tanév szeptember 1-én, kedden kezdődik és 2016. június 15-én, szerdán ér véget.”
hvg.hu
2015.05.28.
„Megépítették Súsán várát Királyhelmecen”
„Sok-sok ember életéből hiányzik az élmény, mivel elzárkóznak éppen az élet elől és a számítógépen keresztül belefolyva a virtuális világba, megfosztják magukat a kapcsolatoktól; ennek következtében élményszegény és ingerszegény környezetben nőnek fel. Ebben látja az élménypedagógia terjedésének, az arra való nyitottságnak az egyik okát Olasz Tímea, a Kárpátaljai Református Egyház Tanügyi Bizottsága Módszertani Központjának a munkatársa, aki 2015. május 11-én a vezetője volt annak az élménypedagógiai napnak, amely a királyhelmeci gyülekezeti házban valósulhatott meg.”
Szlovákiai Református Keresztény Egyház weboldala
2015.05.18.
„Ken Robinson: How to escape education’s death valley”
Szeretnénk figyelmükbe ajánlani, egy angol nyelvű rövid cikket valamint egy érdekes és humoros videót (magyar felirat elérhető), ami a közoktatás problémáival és lehetséges megoldásaival foglalkozik!
„Sir Ken Robinson outlines 3 principles crucial for the human mind to flourish — and how current education culture works against them. In a funny, stirring talk he tells us how to get out of the educational „death valley” we now face, and how to nurture our youngest generations with a climate of possibility.”
Ideas worth spreading weblapja
2015.05.12.
A videót itt tekinthetik meg!
„Bárcsak lenne egy varázspálcám, hogy adhassak nektek egy olyan iskolát, amelyben vannak terek, amelyben számtalan különböző módon vizsgálódhatnátok, felfedezhetnétek, kísérletezhetnétek és tanulhatnátok.”
Lizanne Foster
2015.03.30
Kölöknet
„Mindent átfogó oktatási reformra készülnek a világ egyik legjobb oktatási rendszerével rendelkező Finnországban: teljes egészében elhagynák a tantárgyakat, helyette áttérnének a témaalapú oktatásra.”
Stubnya Bence
2015.03.21.
Index
„Az évnyitó ünnepség képmutatás, hiszen a szünidő végének senki sem örül, a gyerekek nem az életre készülnek, hanem élnek, a jó iskola pedig nem jogi és hatalmi eszközökkel, hanem a személyesség erejével motivál. Így látja ezt Horn György, az Alternatív Közgazdasági Gimnázium pedagógiai vezetője, az Alapítványi és Magániskolák Egyesületének elnöke, akivel a 21. század iskolájáról beszélgettünk.”
Scheer Katalin
2015.03.17
ORIGO
„Az 5-8. osztályos diákok kétharmadát bántalmazták már fizikailag, verbálisan vagy virtuálisan az iskolában, a legnagyobb eséllyel a visszahúzódó, magányos gyerekek válnak áldozattá egy friss tanulmány szerint. A tanárokkal szemben a diákok a virtuális bántalmazást tartják a legsúlyosabbnak, a pedagógusok reakciójával pedig nem elégedettek. Minden tizedik diák többször tapasztalt már testi erőszakot tanár részéről is.”
Czervan Andrea
2015.03.16.
Eduline