Tanító, pedagógiai fejlesztő, tréner
Elismerések
Richter Aranyanyu Díj 2016 – PEDAGÓGUS KATEGÓRIA (www.aranyanyu.hu)
Végzettség
1996 – tanító, Budapesti Tanítóképző Főiskola
2022 – Humán- és csoportfejlesztő tréner, Széchenyi István Egyetem
Szakmai tapasztalatok
- 2018-2022 – Bárka Tábor turnusvezető
- 2017 október – tréner, fejlesztő
Szabadidő-pedagógiai, élménypedagógiai, multikulturális tartalmak illetve erőszak-megelőző képzések, beilleszkedési-, tanulási, magatartási nehézségekkel küzdő tanulók az iskolában képzések, workshopok csapatépítő tréningek megtartása Kalandok és Álmok Szakmai Műhelynél
- 2013 szeptember–2017 október – igazgatóhelyettes
Általános iskolai nevelésért és szervezési részért felelős vezető Kontyfa Középiskola Szakiskola és Általános Iskola
- 2009-2013 – szabadidő-szervező
Iskolai programok szervezése, mentálhigiénés csoport vezetése, iskolai fejlesztőprogramok kidolgozása, Kontyfa Középiskola Szakiskola és Általános Iskola
- 2008-2009 – pedagógiai vezető
A tanodába járó, hátrányos helyzetű gyermekek szabadidős és fejlesztési területeinek kidolgozása, koordinálása; gyerekprogramok, táborok szervezése – Ferencvárosi Tanoda
- 2005-2008 – magatartásmódosító program, programvezető
Egy amerikai módszer magyarországi adoptálása, pedagógusok és más szakemberek koordinálása, szakmai segítségnyújtás. Szakmai anyag teljes kidolgozása, felügyelete, szakmai kézikönyv elkészítése – Dominó Általános Iskola
- 2001 – 2005 – szabadidőszervező
Iskolai programok szervezése hátrányos helyzetű gyermekek számára – Dominó Általános Iskola
- 1996 – 2001 – tanító, napközis nevelő
Alsó tagozatos gyermekek tanítása, délutáni foglalkoztatása – Dominó Általános Iskola
Tréneri tapasztalatok
- Pedagógusok képzése a szabadidő-pedagógia speciális területén a rendezvényszervezésben, program-, tábor- és kirándulásszervezésben
- Multikulturális tartalmak és interkulturális nevelés: az iskolai kultúra és környezet átalakítása a tanulók egyenlő lehetőségeinek és aktív részvételének biztosítására
- Élménypedagógiai facilitátorképzés
- Fegyvertelen Játszótárs – tapasztalati tanuláson alapuló erőszak-megelőző és konfliktuskezelő program
- Különleges padtárs! – különleges bánásmódú gyermekek hatékony élmény- és tapasztalat-orientált, differenciált nevelése
- Vállalkozói kompetenciák fejlesztése
- Pályaorientációs konzulensképzés
- Fegyvertelen Játszótárs – trénerképzés
- Haladó élménypedagógiai facilitátor képzés
Nemzetközi tapasztalatok
- 2008 – Europa and non formal education – CEMEA, Franciaország
- 2015, 2017 – Tool fair – nemzetközi konferencián való részvétel
Elvégzett tréningek
- „Multikulturális és interkulturális nevelés tréner: az iskolai kultúra és környezet átalakítása a tanulók egyenlő lehetőségeinek és aktív részvételének biztosítására” a HEFOP 2.1 „Hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása az oktatási rendszerben” című intézkedés központi programja „A” komponense keretében szervezett 80 órás akkreditált pedagógus-továbbképzés és képzők képzése 2006, SuliNova Kht.
- TOT (Training of Trainers) – képzők képzése és képzések felépítése a Pittsburgh University Graduate School of Public and International Affairs (GSPIA) intézetének 30 órás kurzusa 2004, Pittsburgh (Pennsylvania, USA)
- A Re-education (újraoktatás, újranevelés) és a társadalomba való visszaillesztés lehetőségei tréner: valamint az Experiental Education (élménypedagógia, tapasztalati tanulás) felhasználási lehetőségei,sajátos nevelési igényű gyerekekkel való foglalkozás tanulmányozása, a Pressley Ridge Foundation és a Pittsburg University Graduate School of Public and International Affairs (GSPIA) kutatócsoportjának közös projektjében, féléves ösztöndíj keretében, 2004-2005 Pittsburgh (Pennsylvania, USA).Az elvégzett tréningek:
Cultural Competency training of trainers
Theraputic Crisis Intervention
Pressley Ridge Orientation
Situational Leadership Phase 1
Life Space Crisis Intervention
Post- Crisis Response for Supervisors and Directors
Team Development/ Managing Conflict
Behavior Based Interviewing
Psychosocial & Treatment Planning
Facilitation of Experiential Education
- Magatartási és beilleszkedési zavarokkal küzdő gyerekek egyéni és csoportos fejlesztése élménypedagógiai foglalkozásokon keresztül – Paamon Oktatási és Szolgáltató Bt., Budapest (30 óra)
- Alternatív pedagógiai módszerek hasznosítása az írás, olvasás és számolás tanításában, illetve az eltérő képességek kibontakoztatásában – Pedagógus-továbbképzési Módszertani és Információs Központ Kht., Alternatív Továbbképzési Igazgatósága (33 óra)
- Minőségbiztosítási alapismeretek – Expanzió Humán Tanácsadó Kft (30 óra)
- Pedagógusok képzése a szabadidő-pedagógia speciális területén, a rendezvényszervezésben, program-, tábor- és kirándulásszervezésben – BMB’ 994 Oktatási Tanácsadó Bt (30 óra)
- Jól mérni a nevelés eredményességét – Fővárosi Pedagógiai Intézet (30 óra)
- Projektmenedzsment ismeretek tréning jellegű továbbképzése közoktatási intézmény pedagógusai számára – Erzsébetvárosi Pedagógiai Szolgáltató Központ (30 óra)
- Kooperatív módszertanra épülő együttműködés – MIOK Pedagógiai Szakmai Szolgáltató Intézet, Budapest (30 óra)
- Csapatépítő trénerképzés – EDUCATIO KHT.
- Pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – oktatói módszertani felkészítő, Nemzeti Munkaügyi Hivatal
- Együttnevelés: integráció, inklúzió – Menedzser Praxis
- Készségfejlesztő képzés – Új Nemzedék Központ
Egyéb pedagógiai munkák
- Református Pedagógiai Intézet általános iskolás hittan tanmenetéhez élménypedagógiai foglalkozások kidolgozása
- Pressley Ridge magatartásmódosító program iskolai adaptálásában való részvétel, a program hazai beindítása a Dominó Általános Iskolában, az iskola magatartásmódosító programjának kidolgozása, szakmai háttéranyag elkészítése.
- Élménypedagógiai facilitátor képzési anyagának kidolgozásában való részvétel a Kalandok és Álmok Szakmai Műhellyel.
- Fegyvertelen Játszótárs – tapasztalati tanuláson alapuló erőszak-megelőző és konfliktuskezelő program kidolgozása, képzési akkreditáció elkészítése
- Haladó élménypedagógiai facilitátor képzési anyagának kidolgozásában való részvétel a Kalandok és Álmok Szakmai Műhellyel
- Fegyvertelen Játszótárs – tapasztalati tanuláson alapuló erőszak-megelőző és konfliktuskezelő program trénerképzésének kidolgozásában való részvétel a Kalandok és Álmok Szakmai Műhellyel.
- Különleges Padtárs – különleges bánásmódú gyermekek hatékony élmény- és tapasztalat-orientált, differenciált nevelése c. program kidolgozása, képzési akkreditáció elkészítése
Beszélt nyelv – angol
Publikációk
- Tamás naplója (rendhagyó október 23-i megemlékezés), Szabadidő-kalauz , Raabe Kiadó, 2005
- Iskolimpia , Szabadidő-kalauz , Raabe Kiadó, 2005
- Tucatnyi lazító, ráhangoló játék, Szabadidő-kalauz, Raabe Kiadó, 2007
- Az erdei iskola szervezésének általános kérdései, Szabadidő-kalauz, Raabe Kiadó, 2007
- Nem győztünk, hanem sikerült, Szabadidő-kalauz, Raabe Kiadó, 2007
- A falu felfedezése – „Első táborom a Katica-Tanyán”, Szabadidő-kalauz, Raabe Kiadó, 2007
- Kutatási expedíció – erdei iskola program 11-13 éveseknek, Szabadidő-kalauz, Raabe Kiadó, 2008
- Télapó, Mikulás, Csillagember és Karácsony Apó – Szabadidő-kalauz, Raabe Kiadó, 2008
- 25 egyszerű csoportalakító játék és eljárás (társszerző: Bányai Sándor) – Szabadidő-kalauz, Raabe Kiadó, 2008
- Egyszerű játékok cipővel – Szabadidő-kalauz, Raabe Kiadó, 2009
- Palaczky villa rejtélye – Szabadidő-kalauz, Raabe Kiadó, 2009
- Multimozaik – Lehet egy kérdésem? – Kalandok és Álmok Szabadidő-pedagógiai és Animációs Szakmai Műhely, 2009
- Élőkönyvtár élménypedagógiai játékokkal – Módszerlesen, Raabe Kiadó, 2010
- Wall Street – a tőzsdejáték – Szabadidő-kalauz, Raabe Kiadó, 2011
- Játékmozaik – Mozaik Kiadó, 2011
- A játék, nem játék – OptimusTréning és Katalizátor Pedagógusképzési Központ, 2014
- Napi blog – www. aranycipello.com
Lektorálás
- Több mint játék – Természetjáró Fiatalok Szövetsége, Budapest, 2008