Bányai Sándor – a Pécsi Tudományegyetem címzetes egyetemi docense, élmény- és kalandpedagógiai tréner, felnőttképzési menedzser, szabadidő-szervező. A Kalandok és Álmok Élménypedagógiai és Animációs Szakmai Műhely vezetőtrénere, a Paamon Oktatási Tanácsadó Bt. ügyvezető igazgatója, a Zabhegyező – Gyerekanimátorok Egyesületének alapító tagja.
Tanulmányaimat a Janus Pannonius Tudományegyetemen végeztem, továbbképzéseken és szakosító képzéseken vettem részt a francia CEMEA Képzésszervező Egyesület (Montpellier, Franciaország), az egyesültállamokbeli Pressley Ridge Foundation, és Pittsburgh University Graduate School of Public and International Affairs (USA – Pennsilvania), a National Association of Therapeutic Wilderness Camps (USA– Montana), és a romániai Outward Bound Romania szervezeteknél.
Tananyagfejlesztőként és trénerként jelentős munkáim a „Pedagógusok képzése a szabadidő-pedagógia speciális területén, a rendezvény, tábor és kirándulás-szervezésben”, a „Magatartási és beilleszkedési zavarokkal küzdő gyerekek egyéni és csoportos fejlesztése élménypedagógiai foglalkozásokon keresztül”valamint a „Fegyvertelen játszótárs – mozgásos tevékenységeken alapuló erőszak-megelőző program’’ című 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzési programok.
A pedagógus-továbbképzések vezetése mellett az animációnak és az élménypedagógiának a magyar felsőoktatásban való megismeréséért dolgozom, óraadó oktatóként az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító és Óvóképző Karán, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógia–Pszichológia Karának Illyés Sándor Szakkollégiumában, és a Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Karának Szentágothai Szakkollégiumában vezettem és vezetek jelenleg is kurzusokat.
Szerkesztője és szerzője vagyok a Szabadidő-kalauz (Bányai Sándor–Makai Katalin–Muskovits István – Budapest: Raabe Tanácsadó és Kiadó Kft., 2005-2011.) című szabadidő-pedagógia szakkönyvnek.
Teljes szakmai önéletrajz itt olvasható!
Bársony Gabriella vagyok, gyógypedagógus. 15 éve foglalkozom gyerekekkel, sokféle keretek közt volt és van alkalmam tevékenykedni, játszani velük. Időnként trénerként is részt veszek pedagógus-továbbképzéseken, szakmai napokon a Kalandok és Álmok Szakmai Műhelyben, így a felnőttekkel is meg tudom tapasztaltatni, mi mindenre jó a játék és az élménypedagógia.
„Hacsak lehet játszik a gyermek. Mert végül a játék komolyodik munkává. Boldog ember, aki a munkájában megtalálja a valamikori játék hangulatát.” (Sütő András)
Teljes szakmai önéletrajz itt olvasható!
Nyelvészként kevésbé kerültem közvetlen kapcsolatba gyerekekkel, hitoktatóként, animátorként azonban igen. Az élménypedagógiát 2012-ben ismertem meg, azóta meghatározóvá vált a mindennapjaimban. Aki belekóstol: a rabjává válik, megéli, hogy létezik pozitív szenvedélybetegség. Magam is résztvevőként kezdtem, mostanra már irodai munkatárs, animátor, foglalkozásvezető is vagyok. Élménypedagógiai kihívások óvodásokkal az egészséges életmód jegyében, fejlesztő foglalkozás-sorozat halmozottan hátrányos helyzetű vagy értelmileg ill. fizikailag sérült középiskolásokkal, pedagógusok és szociális szakemberek továbbképzése vagy sajátélmény-alapú bibliai foglalkozások – mindegyikben egyaránt fontos a mosoly, a játékosság!
Teljes szakmai önéletrajz itt olvasható!
Kovács Nikoletta – tréner, élménypedagógus, pedagógus, játékmester, animátor, aranyanyu
2003 óta foglalkozom felnőttképzésekkel, eleinte szabadidő-pedagógiával, ma már a vállalkozói kompetenciák fejlesztésével, pályaorientációval, multikulturális ismeretekkel, játékpedagógiával, de leginkább az erőszak-megelőzéssel és az élménypedagógiával. 2016-ban nagy megtiszteltetésben volt részem, megkaptam a Richter Aranyanyu Díját.
Hiszek a tapasztalati tanulás és a csoport erejében, a mindennapjaimban mind az iskola, mind pedig a képzések keretein belül.
Játszani, játszatni és játszani tanítani…
Teljes szakmai önéletrajz itt olvasható!
„Ha elmondod, elfelejtem.
Ha megmutatod, talán emlékezni fogok rá.
Ha részt veszek benne, megértem.” (kínai közmondás)
Halottam, láttam, részt vettem benne. Magával ragadott. Meghatározza mindennapjaimat, gondolkodásomat, munkámat, családi és közösségi életemet.
Hitoktatói pályakezdésem elejétől fontosnak tartottam a játékot és arra igyekeztem, hogy minden foglalkozás élmény legyen. Meggyőződésem, hogy az élményszerű tanítás, képes átadni a keresztyén tudás-ismeretrendszert úgy, hogy ez ne csak elméleti legyen, hanem a keresztyén életvitelben és cselekedetben megvalósuló tudás.
A Kalandok és Álmok Szakmai Műhely képzései adták meg számomra azt a keretet, ami teljesen megegyezik szakmai értékrendemmel. Ez lehetőséget biztosít arra, hogy mind a tanórákat, mind a szabadidős foglalkozásokat gyermekközpontúvá varázsoljam.
Teljes szakmai önéletrajz itt olvasható!
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem munkatársa, a Kalandok és Álmok Élménypedagógiai és Szakmai Műhely trénere.
Végzettség
Felsőoktatás-pedagógia szakirányos bölcsész az Eötvös Loránd Tudományegyetem neveléstudományi mesterképzésén.
Teljes szakmai önéletrajz itt olvasható!
Védőnő, mentálhigiénés segítő szakember, élménypedagógiai facilitátor
Elismerések
A Védőnők napja alkalmából meghirdetett pályázaton való részvétel „Egészségfejlesztés kicsit másképp” címmel, 2010 – Szakmai díj
Végzettség
Teljes szakmai önéletrajz itt olvasható!
Takács Nándornak hívnak és leggyakrabban Nándinak szólítanak. 2010-ben lettem vegyész és találkoztam először az élményterápiával és az élménypedagógiával, magával ragadtak és megfertőztek. Tudom, hogy nem csak játékokon keresztül lehet tanulni, de hiszem hogy úgy is érdemes. Játszottam már egyedül és száznyolcvan emberrel, otthon és a Keleti pályaudvar közepén, óvónőkkel és óvodásokkal, komolyan és komolytalanul. Mert játszani bárhol, bármikor lehet.
Teljes szakmai önéletrajz itt olvasható!