Trénereink, munkatársaink

Banyai-Sandor-trener-kalandok-almokBányai Sándor – a Pécsi Tudományegyetem címzetes egyetemi docense, élmény- és kalandpedagógiai tréner, felnőttképzési menedzser, szabadidő-szervező. A Kalandok és Álmok Élménypedagógiai és Animációs Szakmai Műhely vezetőtrénere, a Paamon Oktatási Tanácsadó Bt. ügyvezető igazgatója, a Zabhegyező – Gyerekanimátorok Egyesületének alapító tagja.

Tanulmányaimat a Janus Pannonius Tudományegyetemen végeztem, továbbképzéseken és szakosító képzéseken vettem részt a francia CEMEA Képzésszervező Egyesület (Montpellier, Franciaország), az egyesültállamokbeli Pressley Ridge Foundation, és Pittsburgh University Graduate School of Public and International Affairs (USA – Pennsilvania), a National Association of Therapeutic Wilderness Camps (USA– Montana), és a romániai Outward Bound Romania szervezeteknél.

Tananyagfejlesztőként és trénerként jelentős munkáim a „Pedagógusok képzése a szabadidő-pedagógia speciális területén, a rendezvény, tábor és kirándulás-szervezésben”, a „Magatartási és beilleszkedési zavarokkal küzdő gyerekek egyéni és csoportos fejlesztése élménypedagógiai foglalkozásokon keresztül”valamint a „Fegyvertelen játszótárs – mozgásos tevékenységeken alapuló erőszak-megelőző program’’ című 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzési programok.

A pedagógus-továbbképzések vezetése mellett az animációnak és az élménypedagógiának a magyar felsőoktatásban való megismeréséért dolgozom, óraadó oktatóként az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító és Óvóképző Karán, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógia–Pszichológia Karának Illyés Sándor Szakkollégiumában, és a Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Karának Szentágothai Szakkollégiumában vezettem és vezetek jelenleg is kurzusokat.

Szerkesztője és szerzője vagyok a Szabadidő-kalauz (Bányai Sándor–Makai Katalin–Muskovits István – Budapest: Raabe Tanácsadó és Kiadó Kft., 2005-2011.) című szabadidő-pedagógia szakkönyvnek.

Teljes szakmai önéletrajz itt olvasható!

 

Kovacs- Nikoletta-trener-kalandok-almok

 

Kovács Nikoletta tréner, élménypedagógus, pedagógus, játékmester, animátor, aranyanyu
2003 óta foglalkozom felnőttképzésekkel, eleinte szabadidő-pedagógiával, ma már a vállalkozói kompetenciák fejlesztésével, pályaorientációval, multikulturális ismeretekkel, játékpedagógiával, de leginkább az erőszak-megelőzéssel és az élménypedagógiával. 2016-ban nagy megtiszteltetésben volt részem, megkaptam a Richter Aranyanyu Díját.
Hiszek a tapasztalati tanulás és a csoport erejében, a mindennapjaimban mind az iskola, mind pedig a képzések keretein belül.

Játszani, játszatni és játszani tanítani…

Teljes szakmai önéletrajz itt olvasható!

 

Polos-Annamaria-trener-kalandok-almok

 

Engem Pölös Annamáriának hívnak, Budapesten dolgozom egy jó nagy iskolában – a Kontyfában –, most már mint matek-testi szakos tanár. Régebben sok évig szabadidő-szevező voltam itt, s még régebben mindenféle gyermekszervezeteknél dolgoztam, mint ez-meg az, meg máshol is tanítottam persze, de a lényeg, hogy mindig gyerekek között, velük voltam. Ez klassz, mert ez az a közeg, ahol a legjobban érzem magam, szóval szerencsés vagyok… Persze az is igaz, hogy van még egy helyzet, amiben nagyon jól érzem magam: hosszú évek óta tartok pedagógus-továbbképzéseket több témában – de mindegyikben ott rejtőzik a játék, hiszen ez a lényeg: imádok játszani. Aki játszani tud, s humora is van: az mindent tud. Szerintem tanítani is csak az tud igazán!

Teljes szakmai önéletrajz itt olvasható!

 

 

Demjén Izabella

Nyelvészként kevésbé kerültem közvetlen kapcsolatba gyerekekkel, hitoktatóként, animátorként azonban igen. Az élménypedagógiát 2012-ben ismertem meg, azóta meghatározóvá vált a mindennapjaimban. Aki belekóstol: a rabjává válik, megéli, hogy létezik pozitív szenvedélybetegség. Magam is résztvevőként kezdtem, mostanra már irodai munkatárs, animátor, foglalkozásvezető is vagyok. Élménypedagógiai kihívások óvodásokkal az egészséges életmód jegyében, fejlesztő foglalkozás-sorozat halmozottan hátrányos helyzetű vagy értelmileg ill. fizikailag sérült középiskolásokkal, pedagógusok és szociális szakemberek továbbképzése vagy sajátélmény-alapú bibliai foglalkozások – mindegyikben egyaránt fontos a mosoly, a játékosság!

Teljes szakmai önéletrajz itt olvasható!

 

Drávay Kinga

Kis túlzással azt mondhatom, hogy mióta az eszemet tudom, tanítok (a babáimmal kezdtem 🙂 ). Az oktatás számos/ számtalan szegmensében gyűjtöttem élményeket, tapasztalatokat. Most azt gondolom, hogy rendkívül fontos és jelentős az érzelmi intelligencia, a szociális kompetenciák fejlesztése; illetve a tanórán kívüli tevékenységek sokkal több sikerélményt, örömet okoznak a gyerekeknek és a pedagógusnak egyaránt.  Ehhez ideális kereteket ad a Kalandok és álmok szakmai műhely.

Teljes szakmai önéletrajz itt olvasható!

 

 

Toth-Gabriella-trener-kalandok-almok

Tóth Gabriella vagyok, gyógypedagógus.  15 éve foglalkozom gyerekekkel, sokféle keretek közt volt és van alkalmam tevékenykedni, játszani velük. Időnként trénerként is részt veszek pedagógus-továbbképzéseken, szakmai napokon a Kalandok és Álmok Szakmai Műhelyben, így a felnőttekkel is meg tudom tapasztaltatni, mi mindenre jó a játék és az élménypedagógia.

„Hacsak lehet játszik a gyermek. Mert végül a játék komolyodik munkává. Boldog ember, aki a munkájában megtalálja a valamikori játék hangulatát.” (Sütő András)

Teljes szakmai önéletrajz itt olvasható!

 

Modi-Kinga-trener-kalandok-almokMódi Kinga

„Ha elmondod, elfelejtem.
Ha megmutatod, talán emlékezni fogok rá.
Ha részt veszek benne, megértem.” (kínai közmondás)
Halottam, láttam, részt vettem benne. Magával ragadott. Meghatározza mindennapjaimat, gondolkodásomat, munkámat, családi és közösségi életemet.
Hitoktatói pályakezdésem elejétől fontosnak tartottam a játékot és arra igyekeztem, hogy minden foglalkozás élmény legyen. Meggyőződésem, hogy az élményszerű tanítás, képes átadni a keresztyén tudás-ismeretrendszert úgy, hogy ez ne csak elméleti legyen, hanem a keresztyén életvitelben és cselekedetben megvalósuló tudás.
A Kalandok és Álmok Szakmai Műhely képzései adták meg számomra azt a keretet, ami teljesen megegyezik szakmai értékrendemmel. Ez lehetőséget biztosít arra, hogy mind a tanórákat, mind a szabadidős foglalkozásokat gyermekközpontúvá varázsoljam.

Teljes szakmai önéletrajz itt olvasható!

.

Takacs-Nandor- trener-kalandok-almokTakács Nándornak hívnak és leggyakrabban Nándinak szólítanak. 2010-ben lettem vegyész és találkoztam először az élményterápiával és az élménypedagógiával, magával ragadtak és megfertőztek. Tudom, hogy nem csak játékokon keresztül lehet tanulni, de hiszem hogy úgy is érdemes. Játszottam már egyedül és száznyolcvan emberrel, otthon és a Keleti pályaudvar közepén, óvónőkkel és óvodásokkal, komolyan és komolytalanul. Mert játszani bárhol, bármikor lehet.

Teljes szakmai önéletrajz itt olvasható!

.

Váczi Zoltán
stratégiai marketing szaktanácsadó/szakközgazdász, tréner

Társadalomtudományi és posztgraduális gazdasági felsőfokú végzettséggel egyaránt rendelkező szakember vagyok.
2007-ben csöppentem bele az élmény alapú kompetenciafejlesztésbe és táboroztatásba. A Bátor Tábor Alapítványnál eltöltött közel 6 éves önkéntességem alatt élményterápiás foglalkozások során tapasztaltam meg, hogy milyen fontos a szellemi-fizikai kihívás, a tapasztalati tanulás és a pozitív megerősítés akár krónikus betegséggel élő fiatalok számára, akár a versenyszférában felnőttképzési tréning szituációkban.
2014-ben volt szerencsém először közösen dolgozni a Kalandok és Álmok csapatával a Napernyő Alapítvány nyári táborában. Azóta számos élménypedagógiai (Ridens Szakiskola) és erőszak megelőző (www.uviayouth.org) projektben működtünk együtt. Inspiráló közösségi élményt jelent minden esetben, hogy felkészült és tenni akaró szakemberekkel, vagy szakember jelöltekkel támogathatom közösségek és csoportok egyéni és hivatásbeli fejlődését.
Számomra nincs két egyforma képzés, vagy játék, mert nincs két egyforma csoport sem, ahogy két egyforma ember sem. Egy szent cél viszont közös minden foglalkozásom során: törekvés az egyénközpontú csoportfejlesztésre.
Remélem hamarosan lesz közös kalandos-álmos tréningélményünk, addig is egy útravaló: „a sikeres munka alkotóelemei a képzés és a tapasztalat az adott témában”.

Teljes szakmai önéletrajz itt olvasható!

 

Kóródi Kitti

Iskolapszichológusként dolgozom egy általános iskolában, a Szegedi Tudományegyetem Pszichológiai Intézetében vagyok oktató, mellette pedig a doktori tanulmányaimat végzem.

Az élménypedagógiával még hallgatóként találkoztam, majd 2015-ben végeztem el az alapképzést, melyet utána több másik követett. Az élménypedagógiai módszereket mind az iskolapszichológusi munkában, mind pedig az egyetemi csoportos gyakorlatok vezetésében alkalmazom.

Teljes szakmai önéletrajz itt olvasható!

 

 

Boros-Nagy Emese

Mikor 2010-ben elvégeztem a tanítóképzőt, tudtam, hogy találnom kell valamit, amivel izgalmassá, érdekessé tudom tenni a gyerekek tanítási óráit. Az ifjúságsegítő szakon ismerkedtem meg az élménypedagógiával 2011-ben. Ebben az évben ismerkedtem meg a Kalandok És Álmok Szakmai Műhely csapatával is a nyíregyházi Nagy Táborban. Azóta ez a módszer és szemlélet járja át a mindennapjaimat.

A Szakmai Műhelynek köszönhetően rengeteg tapasztalatot szerezhettem gyerekek között. Ennek köszönhetően a hétköznapi tanítási órákat nem csak a tananyaggal igyekszem megtölteni, hanem sok élménnyel, játékkal.

Teljes szakmai önéletrajz itt olvasható!

 

 

 

Kantár Hajnalkának hívnak. Szeretek játszani. Kislányként tanítósat játszottam, később tanár lettem, hogy játszva taníthassak. Cserkészként a legnagyobb kalandot a táborozás jelentette számomra. Néhány álmom már teljesült, a többin még dolgozom. A lendületet a munkához a Kalandok és Álmok adja 2012 óta.

“Csak a jó minőségű tanár lehet mesterré, csak az a tanár, aki maga is élvezi, amit csinál, akinek a számára a tanítás, az együttlét a gyerekekkel, a világra való rácsodálkozás élmény és öröm. Aki nem a biztos, egyetlen válaszokat tudja, hanem akit a bizonytalan sokféleség csábít állandó továbbkutatásra.”

Vekerdy Tamás

Teljes szakmai önéletrajz itt olvasható!

 

.

Zima István vagyok, matematikus és szociológus végzettségem van, 6 éve dolgozom főállású Karate-Do edzőként. Élménypedagógiával 4 éve foglalkozom, tudomásom szerint én vagyok az egyetlen az országban, aki harcművészeti edzésen élménypedagógiai foglalkozásokat tart. Gyömrőn élek feleségemmel és három lányunkkal.

Teljes szakmai önéletrajz itt olvasható!

 

 

 

 

 

Faller Balázs

Soproni vagyok, Pécsen élek. Szerelmem az erdő, a vidék, a kisvárosok. Állandó motivációm a játék, a jobbítás, újítás, alkotás belső igénye.

Életem nagy részét az üzleti szférában éltem, a számítástechnika, a kereskedelem területén, miközben szabadidőmben gyermekek szabadidejét animáltam – többnyire a Zabhegyező Gyerekanimátorok Egyesületének önkénteseként.

Mostanra a hobbim a mindennapjaimmá is vált. Gyerekeket tanítok egy falusi iskolában, sok-sok programot szervezhetek, rengeteget táborozhatok, tapasztalataimat közvetíthetem – felnőtteknek is.

Újabb lendületet kapott motivációm, mikor csatlakozhattam a Kalandok és Álmok értékes szakember csapatához. Remélem, hogy rengeteg értékes élményt és tapasztalatot kapok és adhatok a Szakmai Műhely tagjaként!

Teljes szakmai önéletrajz itt olvasható!

 

Feltöltés folyamatban…