Demjén Izabella

Nyelvész, hitoktató, élménypedagógiai és bibliai élménypedagógiai tréner, a Kalandok és Álmok Szakmai Műhely irodavezetője és ügyfélszolgálati munkatársa

Végzettség

  • 2012 – Ungvári Nemzeti Egyetem, Magyar Tannyelvű Humán- és Természettudományi Kar, magyar nyelv és irodalom filológusi és tanári képesítés.
  • 2008 – a Munkácsi Szent Márton Egyházmegye Felnőtt Teológiai Továbbképző tanfolyama.

Szakmai tapasztalatok

  • 2016-2017 – kulturális ösztöndíjas a Petőfi Sándor Program keretén belül Prágában, a Cseh- és Morvaországi Magyarok Szövetségénél.
  • 2015-től jelenleg is – tréner a Kalandok és Álmok Szakmai Műhely élménypedagógiai és bibliai élménypedagógiai képzésein.
  • 2012-től jelenleg is – a Kalandok és Álmok Szakmai Műhely irodavezető és ügyfélszolgálati munkatársa.

Tréneri tapasztalatok

  • Akkreditált élménypedagógiai pedagógus-továbbképzések megtartása.
    Az élménypedagógia alapjai – hatékony szociális kompetenciafejlesztés formális, nem formális és informális tanulási helyzetekben. Továbbképzés engedélyének száma: 9/81/2018.
    Magatartási és beilleszkedési zavarokkal küzdő gyerekek egyéni és csoportos fejlesztése élménypedagógiai foglalkozásokon keresztül. Továbbképzés engedélyének száma: 957/63/2013
  • Akkreditált bibliai élménypedagógiai képzések megtartása. Képzés címe: „Megtanítalak téged az útra, amelyen járj.” (Zsolt. 32,8) – bibliai keretű élménypedagógiai képzés gyerekek és fiatalok szociális kompetenciáinak fejlesztésére. Továbbképzés engedélyének száma: 12/154/2019

Projektvezetői tevékenységek

  • 2018-2022 – az EFOP-1.2.12-17-2017-00005 „Bentlakásos programok megvalósítása az SDG-ben” keretén belül megvalósuló Bárka tábor turnusainak koordinálása, létrehozása. Az oktatók és önkéntesek adminisztratív kezelése, kiválasztási folyamat vezetése.
  • 2019, 2021 – az EFOP-1.2.12-17-2017-00005 „Bentlakásos programok megvalósítása az SDG-ben” keretén belül megvalósuló Bárka tábor – turnusvezető.
  • 2013-2022 – A Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége és a Paamon Bt. Kalandok és Álmok Szakmai Műhely határon túli pedagógusok magyarországi nyári továbbképzésére irányuló együttműködésében.
  • 2015 – a Magyarország Emberi Erőforrások Minisztériuma a Balassi Intézet közreműködésével nyílt közoktatási pályázatában az identitás megerősítését szolgáló közoktatási programok támogatása a 2015/2016-os tanévben megnyert pályázatokban projektvezetői tevékenység.

Nemzetközi tapasztalatok, ösztöndíjak

  • 2016-2017, Prága, CSMMSZ – A Petőfi Sándor Program kulturális ösztöndíjasa Csehországban, Prágában a Cseh- és Morvaországi Magyarok Szövetségénél.
  • 2012-2015, Piliscsaba – Állami doktori ösztöndíj (PhD).
  • 2012, Szilvásvárad – Határok Nélküli Gyakorlatok – Across National Borders Teaching Seminar – Austausch von Methoden Internationales Seminar und Networking nemzetközi projekt résztvevője.
  • 2011-2012, Budapest – Az International Visegrad Fund egyéves kutatói ösztöndíja a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen. A kutatás témája: Károli Gáspár Bibliájának (1685) nyelvtörténeti elemzése.
  • 2009-2012, Ukrajna – A „Szent Márton Karitász” Megyei Jótékonysági Alapítvány szociális és tanulmányi ösztöndíja.

Elvégzett tanfolyamok, képzések

  • 2014-2015 – Hungary–Slovakia–Romania–Ukraine ENPI CBC Programme 2007–2013, HUSKROUA/1101/037 „Understand and Prevent Violence among Youth” – „Uvia Youth” című nemzetközi projektben 2×30 órás akkreditált erőszak-megelőző trénerképzés, Deregnyő, Szlovákia.
  • 2012 – 30 órás akkreditál élménypedagógiai továbbképzés a Háló (Katolikus Közösségek Hálózata) és a Kalandok és Álmok Élménypedagógiai és Animációs Szakmai Műhely szervezésében; Karácsfalva és Dobrony, Ukrajna.
  • 2012 – Az ELTE Pedagógia-pszichológia Kar Illyés Sándor Szakkollégiuma és a Kalandok és Álmok Élménypedagógiai és Animációs Szakmai Műhely „Élménypedagógia–multikulturalitás–holokausztoktatás” c. kurzusa, szeptember–december.
  • 2010 – A Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Karán kéthónapos egyetemi részképzés.
  • 2009 – A Kárpátaljai Katolikus Szent Márton Egyesület csoportvezető-képzője.
  • 2005-2008 – A Munkácsi Szent Márton Egyházmegye Felnőtt Teológiai Továbbképző tanfolyama, hitoktatói képesítés.
  • 1997-2004 – A Kereknyei Művészeti Iskola.

Egyéb pedagógiai munkák

  • 2018-2019 – „Bentlakásos programok megvalósítása az SDG-ben című, EFOP-1.2.12-17-2017-00005” azonosítószámú Bárka tábor nevű projekt keretén belül szakmai vezető (az élménypedagógiai foglalkozásvezetők középvezetők), turnusvezető.
  • 2015-2017 – Szociális kompetenciafejlesztő, élménypedagógiai gyerektábor a Kalandok és Álmok Szakmai Műhely szervezésében a Sziágyi Erdei Erdészeti Iskolában 7–12 éves gyerekek számára.
  • 2014-2016 – A Napernyő Alapítvány és a Kalandok és Álmok Szakmai Műhely szervezésében határon túli hátrányos helyzetű gyerekekkel való foglalkozás, foglalkozásvezető. Korosztály: 12-13 év, a módszer élménypedagógia.
  • 2014. február-december – Szociális városrehabilitáció Ferencvárosban, József Attila Terv I. ütem (KMOP-5.1.1/B-12-k-2012-0003 kiemelt projekt). Foglalkozásvezető, 2. és 4. osztályos gyerekek. Módszer: élménypedagógia.
  • 2014. szeptember 1-5., szeptember 22-26. – Szociális beilleszkedést segítő hét a balassagyarmati és a nyíregyházi Ridens Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégiumban (TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0937 jelű, „Innovatív speciális szakiskola”). Foglalkozásvezető. Célcsoport: 14-21 éves mozgássérült, értelmi és érzékszervi akadályoztatással elő, illetve magatartás-, beilleszkedés- és tanulási zavaros fiatalok. Módszer: élménypedagógia és erőszak-megelőzés.
  • 2013-2014 – A Moravicai Nyári Táborokban foglalkozásvezető (Katalizátor Pedagógusképző Központ, Stara Moravica, Szerbia). Korosztály: 7-10 év, a módszer élménypedagógia.
  • 2013. szeptember 2-8. A Bástya Alapítvány és a Kalandok és Álmok Szakmai Műhely szervezésében Hargita megyei halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek beilleszkedését segítő program, foglalkozásvezető. Korosztály: 10-12 év, a módszer élménypedagógia.
  • 2013. március-október – A Tengerecki Játszóház és a Kalandok és Álmok Élménypedagógiai és Animációs Szakmai Műhely közös projektje; az egészséges életmódra való nevelés az óvodások körében.