Akkreditált haladó élménypedagógiai képzés

A továbbképzés célja
A képzés egyik legfontosabb célja, hogy az alapképzést már elvégzett résztvevők képessé váljanak hosszabb folyamatok megtervezésére, lebonyolítására, feldolgozására és értékelésére az élménypedagógia módszerével. A résztvevők ismerjék meg és tudatosítsák az élménypedagógia elméleti alapjait, az élménypedagógiai folyamatok hatásait, a szociális kompetenciák fejlesztési lehetőségeit. A képzés végére váljanak képessé arra, hogy élménypedagógiai eszközökkel tudjanak reagálni a csoport igényeire, a számukra célként kitűzött szociális kompetencia fejlesztése érdekében gyakorlatok kiválasztására, megváltoztatására. A képzés célja, hogy a résztvevők ismerjék meg a facilitátori tevékenység alapjait, fogalmazzák meg saját facilitátori kompetenciáikat, tervezzék meg egyéni fejlődési útjukat. Cél, hogy a résztvevők ismerjenek meg személyiségfejlesztő és közösségépítő játékokat, azokat képesek legyenek a szociális kompetenciafejlesztésre alkalmazni. Váljanak képessé a megismert játék- és élménypedagógiai foglalkozások tudatos megtervezésére, levezetésére és értékelésére az adott csoport életkori sajátosságainak figyelembevételével. További cél, hogy a résztvevők módszertani eszköztára bővülésének hatására harmonikusabb csoportdinamikájú, asszertív pedagógiai, iskolai légkör és hatékony, motivált tanítási folyamat alakulhasson ki az iskolákban.

A továbbképzés célcsoportja
Azon pedagógusok, szociális szakemberek, nevelők, akik legalább már egy 20 órás élménypedagógiai képzésen részt vettek, és akik tanítói/nevelői munkájuk során alkalmazzák a módszert, szereztek gyakorlati tapasztalatot.

A képzésen teljesítendő tartalmi követelmények
A résztvevők a képzés végére készség szinten használják az élménypedagógia elméleti alapjait, az elméleti ismeretek visszatükröződnek a folyamattervezésükben. Képesek arra, hogy egy csoportnak meghatározott szociális kompetenciát fejlesztő, hosszútávú folyamatot megtervezzenek, s azon belül a gyakorlatokat tudatosan használják. A szociális kompetenciák tudatos fejlesztésének érdekében egy-egy gyakorlat kiválasztására, a fejlesztési célok tükrében annak megváltoztatására is képesek. Facilitátori szerepük tudatos vállalásával képesek a tapasztalatszerzés, a feldolgozás, az értékelés és az alkalmazás folyamatát segíteni. Felismerik a veszély- és hibalehetőségeket, képesek lesznek ezeket megelőzni, az adódó szituációkat észszerűen kezelni.

A továbbképzésen elsajátítottak ellenőrzésének módja, az értékelés szempontjainak meghatározása
Záródolgozat: egy reflexió megírása adott szempontok alapján, mely tartalmazza a képzés egyénre gyakorolt hatását, illetve a képzés várható hasznosulását a pedagógiai munkája során. Ennek leadása legkésőbb 10 nappal a képzés zárását követően.
Az értékelés szempontjai: a képzésen átéltek önreflektív megosztása, a hasznosíthatóság átgondolása az alkalmazásba való átültetésre.

A program tartalmának rövid ismertetése
A képzés szükségessége és relevanciája abban rejlik, hogy az előre kidolgozott és kipróbált módszerek és a sajátélményű tanulás segítségével felkészíti a résztvevőket arra, hogy felismerve a formális, informális és nonformális tanulási helyzeteket tudják alkalmazni az élménypedagógia adta fejlesztési lehetőségeket nemcsak egy-egy alkalom során, hanem folyamatban gondolkodva, és a szükséges helyzetekben maguk is kompetens módon lépjenek fel a szociális kompetenciák fejlesztése terén. A jövő generációjának felkészítése az életre egyre jobban igényli, hogy a tananyagon kívül is fontosabb szerepet kapjon a szociális kompetenciák fejlesztése. A digitális világ a maga előnyei mellett most már jól láthatóan hordozza azokat a negatívumokat, amelyek ugyanezen kompetenciák fejlesztésének szükségességét támasztják alá. A képzés tréning jellegű, a résztvevők aktivitására építő sajátélményű gyakorlatokkal, azok kiértékelésével, tanulságok levonásával, elemzéssel zajlik. A gyakorlatok során az önálló munka, a páros munka, a kisebb csoportos beszélgetések és az egész csoportot érintő megbeszélések váltakoznak.
A tevékenységek során a csoport tagjai különlegesnek számító helyzetekben, de biztonságos, kontrollált körülmények között tervezik el különböző feladatok megoldását. A végrehajtás után nagy gondot fordítanak az értékelésre, pozitív visszajelzések közvetítésére, a szituációban rejlő tanulságok levonására, és a más területeken is alkalmazható készségek és képességek felismertetésére. Megtanítjuk a résztvevőket arra, hogyan vezessék át a feldogozást segítő beszélgetést a saját tanulságok levonását. A feldolgozás jellemzően csoportmunkában történik, melyben a részvevők aktív részvétele szükséges. A tevékenységek rendszere egy folyamatot alkot, amely lehetővé teszi, hogy mélyebbre jussunk pedagógiai céljaink elérésében, maximálisan kiaknázva a szituációban rejlő oktatási és fejlesztési lehetőségeket.

A továbbképzés 4 nagy tematikai egységből áll:

  1. Bevezetés az élménypedagógia alapjaiba: az élménypedagógia módszerének helye és szerepe a formális, informális, nonformális tanulási helyzetekben.
  2. Fejlesztő hatású élménypedagógiai foglalkozás tervezése, szervezése, lebonyolítása, feldolgozása, elemzése.
  3. A facilitátor – szerepe, személye, hatása, jellemzői.
  4. Hosszútávú élménypedagógiai fejlesztő folyamat tervezése, szervezése, lebonyolítása, értékelése.

Aktuális képzések:
Jelenleg nincsen a témában meghirdetett képzésünk, de ha szeretne első kézből értesülni a legközelebbi alkalomról, iratkozzon fel az adatbázisunkba.


Korábbi haladó szintű élménypedagógiai képzéseinkről ide és ide kattintva találhatók képes beszámolók.

Amennyiben Ön már elvégezte képzésünket és elnyerte tetszését, kérjük, ajánlja ismerőseinek!

Érdeklődés az alábbi elérhetőségen:
Demján Szilvia,

telefon: +36/70-670-1886
e-mail: demjan.szilvia@kalandokesalmok.hu