A képzés célja
A cél tréneri technikák megosztása, a tréneri eszköztár frissítése, a megunt, nyűgös rutinná vált feladatok lecserélése és felfrissítése, új eszközök megismerése, a tapasztalati tanulás módszerének használatával. Célunk, hogy a résztvevők a már meglevő ismereteikre és tapasztalataikra építve saját élményen keresztül tanuljanak a tréneri és facilitátori tevékenységről, szakmailag igényes közegben ismerhessenek meg új játékokat, játékos gyakorlatokat és feladatokat, tapasztalják meg, hogy hogy csinálják mások, az egyszerű játékoktól a valódi kihívást jelentő fejlesztő tréning-gyakorlatokig. Mindez az élménypedagógia sajátos megközelítésén keresztül zajlik majd, így lehetőség nyílik az élménypedagógia módszertanának alapjaival való megismerkedésre, annak megélésére, értelmezésére és megvitatására, hogy a résztvevők ismerjék meg és tudatosítsák az élménypedagógia elméleti alapjait, a csoportban zajló folyamatok hatásait, a szociális kompetenciák fejlesztési lehetőségeit.
A képzés célcsoportja
Kizárólag tapasztalt, már gyakorló trénereknek, facilitátoroknak, coach-oknak és hasonló szakembereknek ajánljuk, akik munkájuk során elkötelezett kísérletező kedvvel keresnek új tevékenységeket, akik egy befogadó – fejlesztő közösség részévé válva képesek és hajlandóak megosztani reflexióikat, akik nem kész konzerveket várnak, hanem szándékoznak saját erőfeszítésükkel adaptálni a látott és tanult ismereteket.
A program tartalma
A komfortzónán túli tanulás szükségessége és relevanciája abban rejlik, hogy az előre kidolgozott és kipróbált módszerek és a sajátélményű tanulás segítségével felkészíti a résztvevőket arra, hogy felismerve saját lehetőségeiket a saját útjukon fejlődjenek. Az informális és nonformális tanulási helyzetek adta fejlesztési lehetőségek folyamatot alkotva teszik lehetővé a szociális kompetenciák fejlesztését, amely kompetenciák kulcsfontosságúak egy újszerű tanulási élmény és egy lehetséges új fejlődési út megtapasztalása során.
A képzés tréning jellegű, a résztvevők aktivitására építő sajátélményű gyakorlatokkal, azok kiértékelésével, tanulságok levonásával, elemzéssel zajlik. A gyakorlatok során az önálló munka, a páros munka, a kisebb csoportos beszélgetések és az egész csoportot érintő megbeszélések váltakoznak.
A képzés vezetői, a Kalandok és Álmok Szakmai Műhely trénerei:
– Kovács Nikoletta – pedagógiai fejlesztő, a 2016-os év Richter Aranyanyu Díj pedagógus kategóriájának nyertese, a Tréneri-edzőtábor Egyesület tagja és közreműködője
– Bányai Sándor – címzetes egyetemi docens (Pécsi Tudományegyetem), élmény- és kalandpedagógiai tréner, a Szakmai Műhely vezetője.
Két emblematikus alak, kétszer húsz év tapasztalat, közös tréningek fejlesztése és megtartása, baráti és munkatársi viszony, közös gondolatok, egymás kiegészítése és támogatása… Ja, és még sohasem vágtak egymás szavába…:) Számunkra is újdonság ez a képzés, nekünk is nagy szakmai kihívás és részünkről is jelentős kimozdulás a komfortzónánkból, a mindennapi rutinból, a megszokott, jól bevált gyakorlatokból és tevékenységekből. Kísérleti jellege újító szándéka reméljük több helyen is tetten érhető majd!
További információk, szakmai életrajzok és kedvcsináló képek az alábbi elérhetőségeken:
Honlap http://www.kalandokesalmok.hu/
Facebook https://www.facebook.com/kalandok.es.almok.szakmai.muhely/
YouTube http://www.youtube.com/user/kalandokesalmokszm