Lakásétterem

Étterembe menni legtöbbször komoly esemény a gyerekek és kamaszok életében. Talán nem kell leszokni erről a szokásról, némi kreativitással és persze sok idő és odafigyelés ráfordításával az otthonunkból is varázsolhatunk éttermet… főszerepben a Gyerekekkel! Munka és tanulás az ifjú Kuktáknak, Főszakácsoknak, Pincéreknek és Fizetőpincéreknek!
Jó étvágyat!

“Nagyon szeretek főzni, új recepteket kipróbálni, s maga a főzés és az azt körülvevő mindenféle rengeteg tanulási lehetőséget kínál. Van benne matematika, informatika, technika, pályaorientáció, magyar/írás, logikus gondolkodás. Ebből indult a mai kaland. Az alapötlet, hogy a gyereket megbízzuk egy lakásétterem (de éppen lehet ez egy cukrászda, egy burgerező, stb.) megnyitásával. A megvalósítás legalább 2-3 nap, mire a főzés megvalósul, hagyjunk időt az ötletelésre, a tervezési folyamatokra, az alapos megvalósításra.

Lehetséges feladatok:

  • Adjon nevet a lakáséttermének, tervezze meg a logóját.
  • Találja ki a másnapi/aznapi menüt, ez lehet csak ebéd vagy akár egész napi is.
  • Írja le a recepteket.
  • Írja össze a hozzávalókat.
  • Csoportosítsa a hozzávalókat (tejtermék, húsáru, zöldség, gyümölcs).
  • Készítsen bevásárlólistát (nézze meg mi van otthon és mit kell vennie), de készíthet olyat is, amikor a teljes bevásárlást meg kell csinálnia.
  • Keresse ki, hogy az mennyibe fog kerülni (most már sok online oldalt találhatunk, ahol megtalálják az élelmiszerek árát), készítsen költségtervet.
  • Számolja ki mennyibe kerül egy tál étel.
  • Készítsen menü kártyát.
  • Készítse el az ételt, az első mozzanattól az utolsóig.
  • Készíthet folyamatábrát a készítésről, hogyan lesz az alapanyagból étel, mi miután következik.
  • Készítsen fotókat, az elkészült ételekről (10 ételfotós trükk).
  • Terítsen meg (terítés animációs film).
  • Hajtogasson valami különleges szalvétát (7 szalvétahajtogatási ötlet).
  • Tálalja az ételt (30 tálalási tipp).
  • Lehet pincér és fel is szolgálhatja az ételeket.
  • Készíthet értékelőkártyákat, visszajelzéseket fogadhat írásban.
  • A végső elpakolás, mosogatás is legyen az ő dolga!
  • Akár lehet ez egy párnapos feladat is, s akkor készíthet blogot is róla, vagy egy facebook oldalt.

A megélt élmény feldolgozása:

  • Milyen foglalkozások kapcsolhatóak ehhez a feladathoz (pl. grafikus – menükártya és logó stb.)?
  • Melyik részfeladatban érezte a legjobban magát?
  • Milyen munkakörhöz kapcsolható ez?
  • Írják össze milyen kompetenciák szükségesek a különféle foglalkozásokhoz (ebből a listából ki is válogathatják: kompetencialista)

Eredeti cikk az Aranycipellő oldalán olvasható!

Kovács Nikoletta
Aranycipellő
/2020. március 21./


Új idők új kalandjai
A témában eddig megjelent cikkeink:

19. Plüssállatok! Sorakozó!
18. A motiváció fenntartása
17. Lakásétterem
16. Röviden: jó. Hosszabban: bődületes szívás.
15. Bevándorlók és bennszülöttek
14. Gumicukor-kihívás
13. A tanári személyiség fontossága az online térben
12. Macimese kicsiknek
11. Tanuljunk Csülökkel, a házikedvenccel!
10. Költők a porondon
9. A testnevelés otthon is fontos 🙂 Online tesi
8. Élő festmények
7. Oktatási tippek otthonra
6. Tanácsok távoktatáshoz pedagógusoknak
5. 80 óra a Föld körül – avagy játszva tanulni otthon is
4. A rend és a rendszeresség fenntartása kiemelten fontos
3. Oktatási Hivatal által kiadott ajánlások
2. Új idők – új kalandok
1. Mit mondjunk a gyerekeknek?