Étterembe menni legtöbbször komoly esemény a gyerekek és kamaszok életében. Talán nem kell leszokni erről a szokásról, némi kreativitással és persze sok idő és odafigyelés ráfordításával az otthonunkból is varázsolhatunk éttermet… főszerepben a Gyerekekkel! Munka és tanulás az ifjú Kuktáknak, Főszakácsoknak, Pincéreknek és Fizetőpincéreknek!
Jó étvágyat!
„Nagyon szeretek főzni, új recepteket kipróbálni, s maga a főzés és az azt körülvevő mindenféle rengeteg tanulási lehetőséget kínál. Van benne matematika, informatika, technika, pályaorientáció, magyar/írás, logikus gondolkodás. Ebből indult a mai kaland. Az alapötlet, hogy a gyereket megbízzuk egy lakásétterem (de éppen lehet ez egy cukrászda, egy burgerező, stb.) megnyitásával. A megvalósítás legalább 2-3 nap, mire a főzés megvalósul, hagyjunk időt az ötletelésre, a tervezési folyamatokra, az alapos megvalósításra.
Lehetséges feladatok:
- Adjon nevet a lakáséttermének, tervezze meg a logóját.
- Találja ki a másnapi/aznapi menüt, ez lehet csak ebéd vagy akár egész napi is.
- Írja le a recepteket.
- Írja össze a hozzávalókat.
- Csoportosítsa a hozzávalókat (tejtermék, húsáru, zöldség, gyümölcs).
- Készítsen bevásárlólistát (nézze meg mi van otthon és mit kell vennie), de készíthet olyat is, amikor a teljes bevásárlást meg kell csinálnia.
- Keresse ki, hogy az mennyibe fog kerülni (most már sok online oldalt találhatunk, ahol megtalálják az élelmiszerek árát), készítsen költségtervet.
- Számolja ki mennyibe kerül egy tál étel.
- Készítsen menü kártyát.
- Készítse el az ételt, az első mozzanattól az utolsóig.
- Készíthet folyamatábrát a készítésről, hogyan lesz az alapanyagból étel, mi miután következik.
- Készítsen fotókat, az elkészült ételekről (10 ételfotós trükk).
- Terítsen meg (terítés animációs film).
- Hajtogasson valami különleges szalvétát (7 szalvétahajtogatási ötlet).
- Tálalja az ételt (30 tálalási tipp).
- Lehet pincér és fel is szolgálhatja az ételeket.
- Készíthet értékelőkártyákat, visszajelzéseket fogadhat írásban.
- A végső elpakolás, mosogatás is legyen az ő dolga!
- Akár lehet ez egy párnapos feladat is, s akkor készíthet blogot is róla, vagy egy facebook oldalt.
A megélt élmény feldolgozása:
- Milyen foglalkozások kapcsolhatóak ehhez a feladathoz (pl. grafikus – menükártya és logó stb.)?
- Melyik részfeladatban érezte a legjobban magát?
- Milyen munkakörhöz kapcsolható ez?
- Írják össze milyen kompetenciák szükségesek a különféle foglalkozásokhoz (ebből a listából ki is válogathatják: kompetencialista)
Eredeti cikk az Aranycipellő oldalán olvasható!
Kovács Nikoletta
Kalandok és Álmok Szakmai Műhely
Otthonoktatás – Játékos fejlesztő offline tevékenységek
A témában eddig megjelent cikkeink: