Abban reménykedem, hogy jelenleg azt az időszakot éljük, amikor a gyerekek is többet olvasnak otthon mindenféle szuper könyveket. Ezért az utóbbi napokban sokat kutattam utána, hogyan lehetne ezeket feldolgoztatni velük. Sok technikát találtam, de gondoltam, az a legjobb, ha magam ki is próbálom őket. Szóval elővettem egy gyerekkönyvet, kiolvastam és belevágtam, ezért minden technika a következőkben ugyanarról a gyerekkönyvről fog szólni.
Vágjunk is bele!
Könyvtáska
A gyerekek vegyenek elő egy papírtáskát (bármilyen lehet), készítsenek egy illusztrációt a táska elejére ami az olvasmányhoz kötődik, és ragasszák is rá a papírtáskára. Aztán gyűjtsenek 5 tárgyat a papírtáskába, ami kapcsolódik a könyvhöz. Két fontos szempontot vegyenek figyelembe: 1. meg is tudják magyarázni, hogy miért azokat a tárgyakat választották; 2. a választott tárgyak férjenek bele a papírtáskába.
Az általam olvasott könyv a Fabian Lenk: Mozart és a kottatolvajok című könyve volt (Scolar Kiadó, Idődetektívek sorozat). Én megadom ilyenkor a módját, s Mozartot hallgattam közben, hogy teljesen bele tudjak helyezkedni a szituációkba. Így a papírtáskám elejére Mozart került.
A tárgyak, amit elhelyeztem benne:
Könyvborító készítése
Egy A4-es lap segítségével készíthetünk egy könyvborítót a könyvről. A szöveg feldolgozás mellett ezek a kézműves tevékenységek más tanulási tartalmakat is hordoznak. Ebben a feladatban gyakorolhatják a vonalzóval való mérést, a pontos vonalazást, az éles hajtást, a könyvborító kinézetének esztétikáját, arányosságát, nyomtatott betűk írását is.
A könyvborító 5 részből áll:
Itt található egy olyan file, ahol ezek a részek be is vannak rajzolva egy A4-es lapra: könyvborító
Kovács Nikoletta
Kalandok és Álmok Szakmai Műhely
Az eredeti cikk az Aranycipellő oldalán olvasható.
Otthonoktatás – Játékos fejlesztő offline tevékenységek
A témában eddig megjelent cikkeink: