A cikksorozat előző két részében játékokat mutattunk be, amelyeket a fizikai távolság ellenére online is tudunk játszani. A jó hír az, hogy az közös kreatív tevékenységekről sem kell feltétlenül lemondanunk! És nem csak arról van szó, hogy a különböző képernyők előtt mindenki megfestheti a saját húsvéti tojásait, miközben videóhívásban vesz részt (bár ez is szuper!): bizony valódi interakciókra is vannak lehetőségeink.
Biztosan ti is szoktatok nevetni vagy épp szörnyülködni azon, hogy a videóhívás közben mennyire borzasztóan nézünk ki, hiszen rosszak a fények és furcsa szögekből látszunk – és ez csak rosszabb lesz, ha a kép egy mozdulat közepén dermed le. De a barátaink, informális közösségeink előtt nincs miért szégyenkezni, inkább csináljunk belőle tréfát: rajzoljuk le egymást, vagy akár az egész konferenciabeszélgetést, ahogy az a képernyőn látszik – ez utóbbi esetben aztán a többiek akár meg is tippelhetik, hogy ki kicsoda. Ráadásul a képek esetleg azt is megmutathatják, mire érdemes figyelnünk a következő munkamegbeszélésünkkor – ha eddig nem vettük észre, a barátaink most majd biztosan rámutatnak, hogy a mosatlan ruhahalom bizony ott van a háttérben…
Miután ilyen alaposan megfigyeltük egymást, ideje valakit „kiküldeni”, és a többieknek megbeszélni, hogy ki és milyen észrevehető, de nem túl egyértelmű dolgot változtasson meg magán vagy a kamera által befogott környezetén. A visszatérő társunk feladata természetesen a változtatás megtalálása lesz. Ha nagyon erős az internetünk, akár egy karmester játékkal is megpróbálkozhatunk: ekkor egy játékos mozdulatait igyekszenek a többiek valós időben és minél ügyesebben utánozni. A visszatérő játékosnak arra kell rájönnie, hogy ki vezeti a többieket, azaz ki a karmester.
Ha meguntuk egymás méregetését, belekezdhetünk közös alkotásba is. Az aggie.io honlapon regisztráció vagy felhasználónév választása nélkül rajzolhatunk – és ha a képünk linkjét megosztjuk másokkal, akkor ők szimultán velünk rajzolhatnak ugyanazon a felületen. Hogy ezzel mihez kezdünk, az csak rajtunk áll:
(Természetesen az elkészült remek- (és kevésbé remek) műveinket a végén letölthetjük.)
Aztán origamizhatunk is, akár versenyre. Válasszunk egy szimpatikus hajtogatásmintát az interneten fellelhető kismillió közül, és küldjük el a többieknek. Nekik nincs másra szükségük, mint egy darab papírra. A társaság egyszerre kezd el hajtogatni, és természetesen az a cél, hogy a lehető legrövidebb idő alatt a lehető legszebb eredményre jussunk. Úgy is dönthetünk, hogy csak témát adunk meg, és mindenki maga keres mintát: így pl. hamar benépesíthetünk egy virtuális állatkertet.
A kézügyességünk tesztelése után a zenei ismereteinket is vizsgáztathatjuk, ha keresünk egy dal-kvíz videót Youtube-on. Ezek olyan videók, ahol egy rövid (általában 10-15 másodpercnyi) részlet alapján kell zeneszámokat felismernünk, mielőtt a videó felfedné a megoldást. Ha valaki megosztja a képernyőjét, és még a megfejtés előtt megállítja a videót, akkor remek tippelgetős játék kerekedhet. Videót mindenféle műfajban lehet találni a klasszikus vagy filmzenéktől kezdve a Disney-dalok és a 80-as évek zenéjén át a magyar számokig, úgyhogy minden korosztály és társaság számára találhatunk megfelelőt. Első keresőszónak a „zene kvízt” és ennek angol megfelelőjét (music quiz) ajánlom, innen pedig tovább kalandozhatunk akár a „tippeld meg a filmet emojik alapján” irányba is.
Bauer Flóra
Kalandok és Álmok Szakmai Műhely
Otthonoktatás – Közösségépítés online
A témában eddig megjelent cikkeink: