Haladó és felfrissítő képzések

Mi a képzés célja?Kezdivasarhely_halado (27)

A cél, hogy a már alapképzést végzett pedagógusok saját élményen keresztül tanuljanak a facilitátori tevékenységről, felnőtt közegben próbálják ki magukat, szakmai visszajelzéseket kapjanak és adjanak egymástól és egymásnak, megtapasztalják a foglalkozás-vezetés új módszereit, túllépve az egyszerű játékokon, valódi élménypedagógiai fejlesztő sorozatok levezetéséhez kapjanak indíttatást és támogatást.

  • IMG_8116Haladó szintű élménypedagógiai képzés a módszert már ismerő, gyakorlatban felhasználó, az első kísérleteken már túljutott lelkes felhasználóknak.
  • Módszertani repertoár bővítése a tapasztalati tanulás gyakorlatában a célzott kompetenciafejlesztés területén.
  • A hatékonyabb feldolgozás lehetséges módszereinek és felhasználási területeinek jobb megismerése.
  • A magasabb kihívás és a nagyobb fizikai aktivitás hatásainak sajátélmény-alapú megismerése, betekintés a kalandpedagógia alapjaiba.
  • Az élménypedagógia elméleti hátterének jobb megismerése és az elméleti tudás elmélyítése.
  • A facilitátori szerep magasabb szintű gyakorlatának tapasztalatai, az újfajta pedagógus-szerep sajátosságainak és lehetőségeinek megismerése, tapasztalatcsere.
  • Felkészítés élménypedagógiai folyamatok vezetésére, az önfejlesztés és önképzés útjainak közös feltérképezése.

6hoember_izabella (40)II. Kinek szól a képzés?

Kizárólag olyan pedagógusoknak, akik korábban már legalább 20 órás, vagy hosszabb élménypedagógiai alapképzést végeztek (Kalandok és Álmok, Outward Bound, Élményakadémia, Katalizátor…). Azoknak, akik nem csupán megismerték a módszert, hanem maguk is használják azt, már rendelkeznek gyakorlati tapasztalatokkal ezen a téren, ugyanakkor szeretnének továbbfejlődni, szeretnék elméleti és gyakorlati tudásukat bővíteni, saját stílusukat alakítani, csiszolni. CSAK ANNAK SZÓL, aki pedagógiai eszközként használja a kihívás okozta belső feszültséget, aki tudja, mit jelent a komfortzóna és tudatosan törekszik az abból való kimozdításra és kimozdulásra, aki különbséget tud tenni értékelés és feldolgozás, a pedagógus és facilitátor szerep között…, aki megismerve az élménypedagógia eszköztárát törekszik annak tudatos felhasználásra.

III. Miről tanulunk majd?

  • A haladó szintű képzés szellemiségének megfelelően a tananyag Szabadtéri élménypedagógiakevésbé kötött, mint egy alapképzés törzsanyaga. A jelentkezőknek lehetőségük lesz aktívan beleszólni a tananyag tartalmának és időbeosztásának alakításába. A képzés nem arról fog szólni, amiről a trénerek beszélni szeretnek, hanem arról… amire a résztvevőknek szüksége van! Kedvcsinálónak álljon itt néhány érdekes téma:
  • Problémaorientált foglalkozástervezés, hogyan tudom a nevelési / fejlesztési céljaimnak megfelelő eszközöket, játékokat és gyakorlatokat kiválasztani?
  • A feldolgozás meghatározó szerepe, hogyan teremtsek megfelelő körülményeket a történtek feldolgozásáhozOLYMPUS DIGITAL CAMERA, hogyan különböztessem meg az „értékelést” és a „feldolgozást”, mit kell tennem, hogy a résztvevők a lehető legtöbb tapasztalatot legyenek képesek tudatosítani?
  • A facilitátor munkájának elemzéssel, hogyan alakítsam saját stílusomat, hogy az természetes és hiteles legyen. A saját facilitátori szerep megtapasztalása, foglalkozásvezetési gyakorlatok, fizikai kihívások és kalandos megoldások használata.
  • Folyamat-tervezés és az élménypedagógia elmélete haladó szinten.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAIV. Milyen módszereket használunk?

  • A képzés részeként sor kerül bemutató-jellegű élménypedagógiai gyerekfoglalkozásra és annak elemzésére is.
  • Fő eszközünk a személyes élmény, a saját tapasztalat… – és annak feldolgozása, tudatosítása lesz.
  • A résztvevők által vezetett helyzetgyakorlatok során mód nyílik saját bőrünkön kipróbálni mindent, amit a facilitátori szerep megkövetel a módszer használóitól.
  • Ismert és új játékok és gyakorlatok adaptálása előre megadott szituációkra lehetővé teszi a különböző felhasználási szinteknek, életkoroknak és csoportigényeknek megfelelő foglalkozás-tervezésben és vezetésben való elmélyülést.
  • A képzés része a második képzési napon este megrendezésre kerülő közös sörözés (borozás, teázás, kávézás…) is, oktatás helyett világmegváltó beszélgetésekkel, játékokkal, élménymegosztással, anekdotákkal, erősítő légkörrel.

20050521Csanyik73Korábbi haladó szintű élménypedagógiai képzéseinkről ide és ide kattintva találhatók képes beszámolók.

Aktuális képzésünk:
Jelenleg nincs meghirdetett haladó képzésünk.

Amennyiben Ön már elvégezte valamelyik képzésünket és elnyerte tetszését, kérjük, ajánlja ismerőseinek!

Érdeklődés az alábbi elérhetőségen:

Demjén Izabella,
telefon: +36/20-278-3100
e-mail: demjen.izabella@kalandokesalmok.hu