Büntetés vagy ajándék?

“A karantén kapcsán többféleképpen élhetjük meg a mindennapokat.

Gondolhatjuk büntetésnek, hisz mosni, főzni, takarítani, tanulni a gyerekkel, aki hisztizik olykor és jobban ellentmond a szülőnek, mint a pedagógusnak. Hergelhetjük magunkat ebbe az állapotba is, de az kinek jó? Sem nekünk, sem a gyerekünknek, sem a családnak.

Ajándék? Számomra szép gondolat. Lényeg a pozitív gondolkodás! Ajándékot kaptunk a sorstól, hogy több minőségi időt tudjunk együtt eltölteni gyerekeinkkel!

A porcicák és a porszívó megvárnak! Ők nem sérülnek, ha elhanyagoljuk őket! A gyerekeink pedig pillanatok alatt megnőnek! Addig jó, amíg hozzánk bújnak, felnéznek ránk, amíg igénylik, hogy velük legyünk.

Nincs jobb érzés, mint este az ágyba bekuckózni és mesét olvasni nekik.  Családi társasokat játszani. Jó, hogy mi mindig voltunk hozzá elegen. 😊

Már nagyok, de ha hazajönnek, még mindig van, hogy hajnali háromig játszunk. Ilyenkor rengeteget nevetünk, beszélgetünk. Szeretem, hogy még igénylik, mert így szokták meg. Együtt, sokszor.

A társasjáték rengeteg jót ad nekünk, ellentétben az egyszemélyes számítógépes játékokkal.

Közösségben vagyunk, alkalmazkodunk egymáshoz, elfogadjuk a szabályokat, megtanulunk kommunikálni, nyerni, veszíteni, összedolgozni, gondolkodni, stratégiákat alkotni, szurkolni egymásnak és olykor „mindjártbepisilek”, úgy nevetni! Élményeket ad, közösen eltöltött emlékeket. Ne hagyjuk ki!

1992-ben vettem a Csukd be a dobozt! című játékot. A fiaimmal rengeteget játszottuk. Imádták. 2008-ban megszerkesztettem interaktív táblára. Azóta az osztályaimmal is sokat használtuk. Elsőseimet négy csapatra bontva játsszuk. Imádják! És közben észre sem veszik, hogy gyakorolják a számok bontását és az összeadást.

Készítettem egy bemutató kisfilmet a játékról. Nem kell hozzá más, csak kilenc lap számokkal 1-től 9-ig és két dobókocka. A hibajelöléshez lehet használni 32 cm-es vonalzót. Azon jelölhetjük egy kis gombbal a hibapontok értékét. Ez szemléletes, és segít a mennyiségfogalom alakulásában.

A kicsik először számolják a pöttyöket a kockán. Ez remek. Aztán megismerik a számképeket (pl. az ötöt már nem számolják meg, hanem rávágják, hogy öt és folytatják a másik kocka pöttyeivel, hogy hat, hét…). Aztán már nem számolják, mert szépen megtanulják a számok bontását 12-ig. Játék közben persze ezt ők észre sem veszik. 😊

Remélem sikerül vele örömet okozni a gyerekeknek.

Ovisoknak és alsósoknak ajánlom.”

Szeretettel: Holpert Judit


Otthonoktatás – Gyakorlati módszerek tantárgyi felhasználásra
A témában eddig megjelent cikkeink: