Bibliai élménypedagógiai képzés Budapesten (május 10-12.)

.
A képzés vezetői:  

Demjén Izabella – hitoktató, nyelvész, élménypedagógiai facilitátor, a Kalandok és Álmok Szakmai Műhely munkatársa.
Módi Kinga – hitoktató (Ágyai Református Gyülekezet), az M. Nagy Ottó díj nyertese 2015-ben, Kalandok és Álmok Szakmai Műhely.
Ideje: 2019. május 10-11-12. (péntek-szombat-vasárnap)
Helyszíne: Kispesti Munkásotthon Művelődési Ház, 1191 Budapest, Teleki u. 50.
Részvételi díja: 24.000 Ft.
Alapítási engedélyének száma: 9/81/2018
Akkreditációs órák száma: 30
A három nap időbeosztása: 
  • 2019. május 10., péntek: 10.00-18.00
  • 2019. május 11., szombat: 9.00-18.00
  • 2019. május 12., vasárnap: 9.00-17.00

Ellátás: a részvételi díj étkezést és szállást nem tartalmaz, egy minimális kávé-tea büfét biztosítunk a helyszínen!

.A részvételi díj befizetése

A képzésen való részvétel feltétele a részvételi díj maradéktalan átutalása a következő számlaszámra:
10201006-50242667-00000000 (Paamon Bt., K&H Bank).

Amennyiben önhibáján kívül nem tud részt venni, de már átutalta az összeget, és ezt 7 munkanappal a képzés indulása előtt jelezi felénk, úgy a részvételi díj 100%-át visszafizetjük. A kezdés előtti 7 munkanapon belül történő lemondás esetén a befizetett összeget nem áll módunkban visszatéríteni, azonban egy másik képzési alkalommal felhasználható.

Jelentkezési és befizetési határidő: 2019. május 3., péntek

Jelentkezni a lap alján lehet!
A maximális létszám 24 fő. Amennyiben a határidő lejárta előtt megtelik a keret, úgy korábban zárjuk le a jelentkezés lehetőségét és elindítjuk a várólistát.

I.  Mi a képzés célja?
A virtuális világot előnyben részesítő jelenkori társadalmunk új kihívás elé állítja az egyházi nevelést is. A kérdés az, hogy közösségeink milyen módon képesek a felnövekvő nemzedék felé közvetíteni azokat a viselkedési normákat, amelyeket a társadalom elvár majd az egyén felnőtté válását követően. Ehhez a munkához kíván segítséget adni a bibliai alapú élménypedagógiai képzés, mely eszközeinek használatával a gyermekek képesek lesznek arra, hogy az elméleti tudást gyakorlati cselekvéssé alakítsák. Képzésünkön játékos élménypedagógiai módszerekkel a tapasztalati tanulás hatékonyságát és módszereit mutatjuk be a résztvevőknek aktív cselekvésen és saját élményen keresztül.

II. Kinek szól a képzés?
Mindenkinek, aki nevelési céljai megvalósításának érdekében új, játékos módszereket kíván használni: hitoktatóknak, lelkészeknek, egyházi iskolákban tanító pedagógusoknak, egyetemistáknak, tanítóknak, osztályfőnököknek, pszichológusoknak, segítő pedagógusoknak, gyógypedagógusoknak, tanároknak, illetve bárkinek, aki érdeklődik a téma iránt.
Mindenkinek, aki szereti a kihívásokat, új élményekre vágyik, szeret és mer játszani.
Azoknak, akik korábban nem, vagy csak futólag találkoztak és ismerkedtek meg az élménypedagógiai módszerével, de kíváncsian és nyitottan állnak a mélyebb megismerés elé!

11807413_868024683252413_3714595169268806488_o

III. Miről tanulunk majd?
Az élménypedagógia alapjairól: a Kolb-féle tanulási ciklusról, a tapasztalati tanulás köréről, a komfortzónáról és annak elhagyásáról, a kockázat szerepéről, a szórakozás-megfelelés-kihíváskeresés viszonyairól, a fokozatosság elvéről, a játék és a fejlesztés különbözőségéről, a feldolgozás fontosságáról és a választás szabadságáról, a szociális kompetenciák fejlesztéséről (empátia, együttműködés, kommunikációs készségek stb.).

  • Járnak-e ketten együtt, ha nem egyeztek meg? (Ámosz 3,3). Páros és kiscsoportos kommunikációs gyakorlatok, csoportszabályok; bemelegítő (jégtörő és energetizáló) játékok és gyakorlatok egyénileg, párban és teljes csoportban.
  • Mindent megpróbáljatok, ami jó, azt megtartsátok (I. Thessz. 5,21). Az élménypedagógia elméleti alapjai: a tapasztalati tanulás köre, a fokozatosság elve, a gyakorlatok levezetésének módszerei, az értékelés, reflexió jelentősége, szerepe, levezetésének technikái.
  • Kihívtalak a káldeai Úrból, hogy ezt a földet adjam birtokul (I. Móz. 15,7). A komfort-, a pánik- és a tanulási zóna megismerése, a kockázatok felmérése, kezelése, a kihívás jelentősége; problémamegoldó gyakorlatok.
  • Egymás terhét hordozzátok (Galata 6,2).Csoportdinamika, a csoportfejlődés fázisai, a szociális kompetenciák fejlesztésének lehetőségei élménypedagógiai módszerekkel; csapat- és bizalomépítő játékok és tevékenységek; együttműködési szituációk, nehezített kommunikációs helyzetek.
  • Megtanítalak téged az útra, amelyen járj (Zsolt. 32,8).Élménypedagógiai foglalkozások tervezése, szervezése,lebonyolítása; játékváltoztatás és kitalálás eszközei, módjai.

IV. Milyen módszereket használunk?
Elsősorban saját élményen alapuló, aktív, cselekvő részvételt követelő, tevékenykedtető módszereket. A csoport tagjainak készen kell állniuk saját komfortzónájuk elhagyására, kihíváskeresésére és játékra, alapos és részletes feldolgozásra, visszajelzések megosztására és befogadására.

HaNGya (111)

Amennyiben Ön már elvégezte valamelyik képzésünket és elnyerte tetszését, kérjük, ajánlja ismerőseinek!

Érdeklődés munkaidőben az alábbi elérhetőségeken:

Demjén Izabella
telefon: +36/20-278-3100
e-mail: demjen.izabella@kalandokesalmok.hu