Trénereink, munkatársaink

Banyai-Sandor-trener-kalandok-almokBányai Sándor – a Pécsi Tudományegyetem címzetes egyetemi docense, élmény- és kalandpedagógiai tréner, felnőttképzési menedzser, szabadidő-szervező. A Kalandok és Álmok Élménypedagógiai és Animációs Szakmai Műhely vezetőtrénere, a Paamon Oktatási Tanácsadó Bt. ügyvezető igazgatója, a Zabhegyező – Gyerekanimátorok Egyesületének alapító tagja.

Tanulmányaimat a Janus Pannonius Tudományegyetemen végeztem, továbbképzéseken és szakosító képzéseken vettem részt a francia CEMEA Képzésszervező Egyesület (Montpellier, Franciaország), az egyesültállamokbeli Pressley Ridge Foundation, és Pittsburgh University Graduate School of Public and International Affairs (USA – Pennsilvania), a National Association of Therapeutic Wilderness Camps (USA                                                                                         – Montana), és a romániai Outward Bound Romania szervezeteknél.

Tananyagfejlesztőként és trénerként jelentős munkáim a „Pedagógusok képzése a szabadidő-pedagógia speciális területén, a rendezvény, tábor és kirándulás-szervezésben”, a „Magatartási és beilleszkedési zavarokkal küzdő gyerekek egyéni és csoportos fejlesztése élménypedagógiai foglalkozásokon keresztül”valamint a „Fegyvertelen játszótárs – mozgásos tevékenységeken alapuló erőszak-megelőző program’’ című 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzési programok.

A pedagógus-továbbképzések vezetése mellett az animációnak és az élménypedagógiának a magyar felsőoktatásban való megismeréséért dolgozom, óraadó oktatóként az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító és Óvóképző Karán, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógia–Pszichológia Karának Illyés Sándor Szakkollégiumában, és a Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Karának Szentágothai Szakkollégiumában vezettem és vezetek jelenleg is kurzusokat.

Szerkesztője és szerzője vagyok a Szabadidő-kalauz (Bányai Sándor–Makai Katalin–Muskovits István – Budapest: Raabe Tanácsadó és Kiadó Kft., 2005-2011.) című szabadidő-pedagógia szakkönyvnek.

 

Kovacs- Nikoletta-trener-kalandok-almok

 

Kovács Nikoletta – tréner, élménypedagógus, pedagógus, igazgatóhelyettes, játékmester, animátor.
2003 óta foglalkozom felnőttképzésekkel, eleinte szabadidő-pedagógiával, ma már a vállalkozói kompetenciák fejlesztésével, pályaorientációval, multikulturális ismeretekkel, játékpedagógiával, de leginkább az erőszak-megelőzéssel és az élménypedagógiával. Hiszek a tapasztalati tanulás és a csoport erejében, a mindennapjaimban mind az iskola, mind pedig a képzések keretein belül.

Játszani, játszatni és játszani tanítani…

 

 

 

Urban-Monika-trener-kalandok-almok

 

Urbán Mónika – tanítónő, tréner, élménypedagógus, tankönyvíró

Kaposváron a Kisfaludy iskolában dolgozom tanítóként már 22 éve. A tanítás számomra igazi hivatás, melyet változatos módszerekkel próbálok gyerekközelivé, gyerekközpontúvá varázsolni. 2003 óta veszek részt trénerként felnőtt továbbképzésekben, melyeknek témái az alsós módszertani ismeretek, a szabadidő-pedagógia és az élménypedagógiai ismeretek. Ezen képzéseken arra törekszem, hogy az elsajátított ismeretek gyakorlati megvalósításához nyújtsak sok segítséget.
„A gyermeki lélek az a tabula rasa, amelyre a jövendőt írják fel a tanítók.” – írta Juhász Gyula. Én szeretnék olyan tanítónő lenni, aki a gyermekek tiszta lapjára sok-sok élményt, ismeretet, jókedvet és emberséget ír fel.

 

 

Polos-Annamaria-trener-kalandok-almok

 

Engem Pölös Annamáriának hívnak, Budapesten dolgozom egy jó nagy iskolában – a Kontyfában –, most már mint matek-testi szakos tanár. Régebben sok évig szabadidő-szevező voltam itt, s még régebben mindenféle gyermekszervezeteknél dolgoztam, mint ez-meg az, meg máshol is tanítottam persze, de a lényeg, hogy mindig gyerekek között, velük voltam. Ez klassz, mert ez az a közeg, ahol a legjobban érzem magam, szóval szerencsés vagyok… Persze az is igaz, hogy van még egy helyzet, amiben nagyon jól érzem magam: hosszú évek óta tartok pedagógus-továbbképzéseket több témában – de mindegyikben ott rejtőzik a játék, hiszen ez a lényeg: imádok játszani. Aki játszani tud, s humora is van: az mindent tud. Szerintem tanítani is csak az tud igazán!

 

 

 

Demjen-Izabella-trener-kalandok-almok

 

Demjén Izabella

Nyelvészként kevésbé kerültem közvetlen kapcsolatba gyerekekkel, hitoktatóként, animátorként azonban igen. Az élménypedagógiát 2012-ben ismertem meg, azóta meghatározóvá vált a mindennapjaimban. Aki belekóstol: a rabjává válik, megéli, hogy létezik pozitív szenvedélybetegség. Magam is résztvevőként kezdtem, mostanra már irodai munkatárs, animátor, foglalkozásvezető is vagyok. Élménypedagógiai kihívások óvodásokkal az egészséges életmód jegyében, fejlesztő foglalkozás-sorozat halmozottan hátrányos helyzetű vagy értelmileg ill. fizikailag sérült középiskolásokkal, pedagógusok és szociális szakemberek továbbképzése vagy sajátélmény-alapú bibliai foglalkozások – mindegyikben egyaránt fontos a mosoly, a játékosság!

 

 

Toth-Gabriella-trener-kalandok-almok

 

Tóth Gabriella vagyok, gyógypedagógus.  15 éve foglalkozom gyerekekkel, sokféle keretek közt volt és van alkalmam tevékenykedni, játszani velük. Időnként trénerként is részt veszek pedagógus-továbbképzéseken, szakmai napokon a Kalandok és Álmok Szakmai Műhelyben, így a felnőttekkel is meg tudom tapasztaltatni, mi mindenre jó a játék és az élménypedagógia.

„Hacsak lehet játszik a gyermek. Mert végül a játék komolyodik munkává. Boldog ember, aki a munkájában megtalálja a valamikori játék hangulatát.” (Sütő András)

 

 

Modi-Kinga-trener-kalandok-almokMódi Kinga

„Ha elmondod, elfelejtem.
Ha megmutatod, talán emlékezni fogok rá.
Ha részt veszek benne, megértem.” (kínai közmondás)
Halottam, láttam, részt vettem benne. Magával ragadott. Meghatározza mindennapjaimat, gondolkodásomat, munkámat, családi és közösségi életemet.
Hitoktatói pályakezdésem elejétől fontosnak tartottam a játékot és arra igyekeztem, hogy minden foglalkozás élmény legyen. Meggyőződésem, hogy az élményszerű tanítás, képes átadni a keresztyén tudás-ismeretrendszert úgy, hogy ez ne csak elméleti legyen, hanem a keresztyén életvitelben és cselekedetben megvalósuló tudás.
A Kalandok és Álmok Szakmai Műhely képzései adták meg számomra azt a keretet, ami teljesen megegyezik szakmai értékrendemmel. Ez lehetőséget biztosít arra, hogy mind a tanórákat, mind a szabadidős foglalkozásokat gyermekközpontúvá varázsoljam.

 

Turcsanyi-Nikolett-animator-kalandok-almok

 

Turcsányi Nikolett
Gimnazista korom óta animátorkodom. Bár andragógusként végeztem, nagyon szeretek gyerekekkel foglalkozni és még annál is jobban szeretek játszani. Így igazán élvezem ezt a munkát.  Nagyon szerencsés vagyok, ugyanis az élménypedagógiával (bár akkor még nem tudtam, hogy ezt így hívják) gyermekként ismerkedtem meg. Most lehetőségem van azokat a számomra is oly kedves játékokat a mostani fiataloknak is megmutatni. Az animátorkodás mellett az ügyes-bajos irodai munkában is van szerencsém részt venni.

 

 

 

 

Takacs-Nandor- trener-kalandok-almokTakács Nándornak hívnak és leggyakrabban Nándinak szólítanak. 2010-ben lettem vegyész és találkoztam először az élményterápiával és az élménypedagógiával, magával ragadtak és megfertőztek. Tudom, hogy nem csak játékokon keresztül lehet tanulni, de hiszem hogy úgy is érdemes. Játszottam már egyedül és száznyolcvan emberrel, otthon és a Keleti pályaudvar közepén, óvónőkkel és óvodásokkal, komolyan és komolytalanul. Mert játszani bárhol, bármikor lehet.

 

Nagy-Magdi-trener-kalandok-almokNagy Magdi
Kolozsváron dolgozom matematikatanárnőként.
A tevékenységközpontú pedagógiák híve vagyok. A tanításnál talán még jobban érdekel a nevelés. Az élménypedagógia vírusa 2007-ben fertőzött meg, azóta hordozom, sőt, elszántan szórom is, diák és felnőttképzések alkalmával egyaránt. Meggyőződésem, hogy a játéknak, az általuk szerzett és feldolgozott élményeknek nagyon fontos szerepük van a szociális, érzelmi, nyelvi kompetenciák fejlődésében.

 

 

Feltöltés alatt…

Stab 2014