Az élménypedagógiai képzés bemutatása

A továbbképzés céljakepzes-kiajanlas20161007-005

Felkészítés élménypedagógiai foglalkozások vezetésére és hátrányos helyzetű gyerekek foglalkoztatására, a tanulás és fejlesztés nem tanórai szervezésű formáinak megismertetése, újfajta pedagógus-szerep megtapasztaltatása, a tapasztalati tanulás hatékonyságának és hatékony módszereinek megismertetése, játékok, helyzetgyakorlatok, valamint problémamegoldó tevékenységek megismertetése.

                                                                                            A továbbképzés célcsoportja

Élménypedagógia20160917-003Azon pedagógusok, akik nevelési céljaik megvalósítására kívánnak új eszközöket, módszereket igénybe venni. Mindenki, aki szereti a kihívásokat, új élményekre vágyik, szeret és mer játszani.

Azok, akik korábban nem, vagy csak futólag találkoztak és ismerkedtek meg az élménypedagógiai módszerével, de kíváncsian és nyitottan állnak a mélyebb megismerés elé!

.
A képzésen teljesítendő tartalmi kkepzes-kiajanlas20161008-004övetelmények

A hallgatóknak a képzés során olyan ismereteik, jártasságaik, készségeik fejlődnek, melyek használatával képessé válnak élménypedagógiai foglalkozások tervezésére, szervezésére, lebonyolítására, ellenőrzésére, értékelésére. Tudják és értik a játék helyét és szerepét az egyén és a csoport fejlesztésében. Szerepük tudatos vállalásával képesek a
tapasztalatszerzés, a feldolgozás, az értékelés és az alkalmazás folyamatát segíteni. Felismerik a veszély- és hibalehetőségeket, képesek ezeket megelőzni, az adódó szituációkat ésszerűen kezelni. Képesek egy komplex foglalkozás megtervezésére, ehhez ismernek legalább 3-3 bemelegítő játékot, kommunikációs helyzetgyakorlatot, kooperáció és bizalomépítő, valamint problémamegoldó tevékenységet.

A továbbképzésen elsajátítottak ellenőrzésének módja, az értékelés szempontjainak meghatározása

Az ellenőrzés módja: záródolgozat, egy komplex élménypedagógiai foglalkozás tervének leadása.

Az értékelés szempontjai: a képzésen tanultak kreatív alkalmazása, a célnak való megfeleltetése, a kidolgozottság a megvalósíthatóság szintjéig legyen kifejtve, vegye figyelembe a célcsoport meghatározó tényezőit: életkor, létszám, szociális fejlettség, nevelési célok, fizikai és pszichikai biztonság;

                                                                           A program tartalmának rövid ismertetése

Élménypedagógiának Élménypedagógia20160906-020a cselekvés általi tanulás egyik sajátos változatát nevezzük. Alapjai sokféle nevelési mozgalomban fellelhetők, mint pl. a szabadtéri nevelésben, a kalandpedagógiában, az emberközpontú pedagógiában, a szabadidő-pedagógiában, a játékpedagógiában. A módszer a tapasztalati nevelés egyik formája, amely kivezeti a tanulókat a való világba, hogy próbára tegyék értékeiket, tudásukat, képességeiket és kreatív gondolkodásukat. A folyamat során az aktívan résztvevő tanulók valós következményekkel járó tapasztalatokban részesülnek és a megszerzett tudással ők maguk kísérleteznek, ahelyett, hogy mások tapasztalatait olvasnák vagy hallgatnák. Az élménypedagógiai tevékenységek során a csoport tagjai különlegesnek számító helyzetekben, de biztonságos, kontrollált körülmények között tervezik el különböző feladatok megoldását. A végrehajtás után nagy gondot fordítanak az értékelésre, pozitív visszajelzések közvetítésére, a szituációban rejlő tanulságok levonására, és a más területeken is alkalmazható készségek és képességek felismertetésére. A feldolgozás jellemzően csoportmunkában történik, melyben a részvevők aktív részvétele szükséges. A tevékenységek rendszere egy folyamatot alkot, amely
lehetővé teszi, hogy mélyebbre jussunk pedagógiai céljaink elérésében, maximálisan kiaknázva a szituációban rejlő oktatási és fejlesztési lehetőségeket.

.kepzes-kiajanlas20161009-013

A tréning közvetlen célja a pedagógusok felkészítése sajátélményen keresztül az élménypedagógiai foglalkozások levezetése során a csoportban jelentkező konfliktusok megelőzésére, felismerésére és kezelésére, a nem versenyhelyzetű, együttműködést erősítő helyzetek megteremtését, kialakítását segítő feladatok, gyakorlatok sajátélményű megtapasztalására és elsajátítására.

Hosszú távú cél szemléletbeli változást elérni: a nevelés hatékonyságában az együttműködést szolgáló feladatok preferálása a versenyhelyzetekkel szemben, a hétköznapi helyzeteken túlmutató tapasztalati tanulásban rejlő lehetőségek kihasználása.


A képzés pontos címe:Élménypedagógia Nagyvárad16462968_1232923753429169_6725219198627199204_o

Magatartási és beilleszkedési zavarokkal küzdő gyerekek egyéni és csoportos fejlesztése élménypedagógiai foglalkozásokon keresztül

Engedélyszáma: 957/63/2013

Óraszáma: 30

A képzést tartó trénerek:Élménypedagógia Nagyvárad16463678_1232923140095897_4160610857021244101_o

  • Bányai Sándor
  • Kovács Nikoletta
  • Pölös Annamária
  • Urbán Mónika
  • Tóth Gabriella
  • Demjén Izabella
  • Módi Kinga
  • Takács Nándor

A képzés alapításának éve: 2007Élménypedagógia Nagyvárad16587022_1234168029971408_5471291292519794806_o

A 2018 januárjáig lezajlott képzések száma: 132

A 2018 januárjáig a képzést elvégzett személyek száma: 2963


Aktuális képzéseinkről további információ itt található!