Alkotópedagógiai képzés

Rest-artist – alkotópedagógia

Mert újra kell gondolnunk a pedagógia eszközrendszerét, az iskolai munkaformákat.
Mert ott szedjük össze a hallgatókkal, a feladatok mentén az iskolai tartalmakat, keressük meg a módszertani fogódzókat.

alkotópedagógia006-20160416Kinek szól a képzés? 

Nem elsősorban művésztanárok jelentkezését várjuk. Aki hajlandó kipróbálni amatőr módon a különböző művészeti ágak formanyelvét annak érdekében, hogy a tanítványainkat is végig tudjuk vezetni egy olyan úton, amelyen az ismeretszerzés eszköz
a világ megismeréséhez, megváltoztatásához, és elvezethet önmaguk tapintatos kiteljesítéséhez.

alkotópedagógia004-20151109Miről tanulunk majd? 

Retrospekció: Egy-tevékenységsort viszünk véghez az adott napon a megadott témában. Miközben a tevékenységet végezzük, listázzuk a hozzá köthető ismereteket, tananyagot. Majd megfordítjuk: heuréka, megvan, hogy ezt így tanítsuk. Az alkotás formát ad az ismeretnek, az ismeret tartalmat a formának. Cél, hogy a művészeti jellegű tevékenységektől függetlenül is az alkotó gondolkodásra, felfedezésre ösztönző feladatokat, kérdésfeltevési módokat dolgozzunk ki. Használjuk a kreativitást a hétköznapokban, ne csak kevesek – veleszületett -privilégiuma legyen!

Várjáték: Maradandó vár-makett építése, sisakkészítés, fakard faragás, acapella hangzásvilág felfedezése, szóló hangszerek megszólaltatása.

Kalkotópedagógia003-20151009onkrét feladatok sok hétköznapi ismerettel, melyekről kiderült, nem is olyan hétköznapiak egy mai diák számára.

Terepjáró: Felszíni formák karaktereinek felfedezése, az illeszkedő hangulatok, dinamikák megjelenítése zenével, (konzerv és saját), kavics-ritmusok. Vulkánkészítés. Formázás agyagból, homokból. Karakterjátékok., temperamentumok helyzetgyakorlatokban. Esetleg természetfilm-készítés. Kavicsragasztás.

A nagyon valóditól, eleve meghatározottól az elvont felé indulunk.

Négy évszak: Zene illusztráció. Érzelmi, hangulati elemek beazonosítása, mozgásban, festményben, öltözködésben… való megjelenítése.
Egy kis média? Hogyan ölthet testet az éteri muzsika? Leszállhatnak-e a               mAlkotopedagogia11214205_950317505023130_4768154016494419973_núzsák közénk?

Retro: Roncsépítés, gépszobrászat. Elmúló tárgyaink új-életre keltése. Animáció, bábszínházi előadás. Halott élőkép készítése. Zenei átdolgozás, remix, nosztalgia-party, népzene a ma zenei életében.

Környezetvédelem, tudatos vásárlás, hulladékainkkal is maradandó nyomot hagyunk, az is a mi alkotásunk. Élő hagyományok jelenthetik a folytonosságot.

Mozaik: Összművészeti fesztivál a jelentkezők hozott anyagából, illetve a korábbi napok termésének összeboronálása. Pl.: Évszakok, felszíni formák, hangulatainak, karaktereinek közös megjelenítése a választott műfajokban.

.

A tavalyi nagytáborban készült képekből EZEN a linken tekinthető meg egy válogatás.

Jelentkezz a Kalandok és Álmok XV. Nagytáborának alkotópedagógiai képzésére!

Óvodai élménypedagógia006-20160510Légy készen a komfortzónád elhagyására!

Bármilyen kérdés vagy a jelentkezéssel kapcsolatos technikai probléma esetén készséggel állunk rendelkezésre az alábbi elérhetőségeken.

Demjén Izabella,
telefon: +36/20-278-3100
e-mail: demjen.izabella@kalandokesalmok.hu
posta: 1680 Budapest, Pf. 90.