Bibliai élménypedagógiai képzések

12068866_901148449940036_6797054200405200924_oI.  Mi a képzés célja?

A virtuális világot előnyben részesítő jelenkori társadalmunk új kihívás elé állítja az egyházi nevelést is. A kérdés az, hogy közösségeink milyen módon képesek a felnövekvő nemzedék felé közvetíteni azokat a viselkedési normákat, amelyeket a társadalom elvár majd az egyén felnőtté válását követően. Ehhez a munkához kíván segítséget adni a bibliai alapú élménypedagógiai képzés, mely eszközeinek használatával a gyermekek képesek lesznek arra, hogy az elméleti tudást gyakorlati cselekvéssé alakítsák.11807413_868024683252413_3714595169268806488_o Képzésünkön játékos élménypedagógiai módszerekkel a tapasztalati tanulás hatékonyságát és módszereit mutatjuk be a résztvevőknek aktív cselekvésen és saját élményen keresztül.

II. Kinek szól a képzés?

Mindenkinek, aki nevelési céljai megvalósításának érdekében új, játékos módszereket kíván használni: hitoktatóknak, lelkészeknek, egyházi iskolákban tanító pedagógusoknak, egyetemistáknak, tanítóknak, osztályfőnököknek, 11731575_869102163144665_1128671986581274173_opszichológusoknak, segítő pedagógusoknak, gyógypedagógusoknak, tanároknak, illetve bárkinek, aki érdeklődik a téma iránt.

Mindenkinek, aki szereti a kihívásokat, új élményekre vágyik, szeret és mer játszani.

Azoknak, akik korábban nem, vagy csak futólag találkoztak és ismerkedtek meg az élménypedagógiai módszerével, de kíváncsian és nyitottan állnak a mélyebb megismerés elé!

I11822763_869447926443422_8089956007591100556_nII. Miről tanulunk majd?

Az élménypedagógia alapjairól: a Kolb-féle tanulási ciklusról, a tapasztalati tanulás köréről, a komfortzónáról és annak elhagyásáról, a kockázat szerepéről, a szórakozás-megfelelés-kihíváskeresés viszonyairól, a fokozatosság elvéről, a játék és a fejlesztés különbözőségéről, a feldolgozás fontosságáról és a választás szabadságáról, a szociális kompetenciák fejlesztéséről (empátia, együttműködés, kommunikációs készségek stb.).

  • Bibliai élménypedagógiaJárnak-e ketten együtt, ha nem egyeztek meg? (Ámosz 3,3). Páros és kiscsoportos kommunikációs gyakorlatok, csoportszabályok; bemelegítő (jégtörő és energetizáló) játékok és gyakorlatok egyénileg, párban és teljes csoportban.
  • Mindent megpróbáljatok, ami jó, azt megtartsátok (I. Thessz. 5,21). Az élménypedagógia elméleti alapjai: a tapasztalati tanulás köre, a fokozatosság elve, a gyakorlatok levezetésének módszerei, az értékelés, reflexió jelentősége, szerepe, levezetésének technikái.
  • HaNGya (111)Kihívtalak a káldeai Úrból, hogy ezt a földet adjam birtokul (I. Móz. 15,7). A komfort-, a pánik- és a tanulási zóna megismerése, a kockázatok felmérése, kezelése, a kihívás jelentősége; problémamegoldó gyakorlatok.
  • Egymás terhét hordozzátok (Galata 6,2).Csoportdinamika, a csoportfejlődés fázisai, a szociális kompetenciák fejlesztésének lehetőségei élménypedagógiai módszerekkel; csapat- és bizalomépítő játékok és tevékenységek; együttműködési szituációk, nehezített kommunikációs helyzetek.
  • HaNGya (116)Megtanítalak téged az útra, amelyen járj (Zsolt. 32,8).Élménypedagógiai foglalkozások tervezése, szervezése,lebonyolítása; játékváltoztatás és kitalálás eszközei, módjai.

IV. Milyen módszereket használunk?

Elsősorban saját élményen alapuló, aktív, cselekvő részvételt követelő, tevékenykedtető módszereket. A csoport tagjainak készen kell állniuk saját komfortzónájuk elhagyására, kihíváskeresésére és játékra, alapos és részletes feldolgozásra,
visszajelzések megosztására és befogadására.

Aktuális képzésünk:

  • Jelenleg nincs meghirdetett képzésünk a témában. 

20101101HanvaKoen_Elmenyped99

Érdeklődés az alábbi elérhetőségen:

Demjén Izabella,
telefon: +36/20-278-3100
e-mail: demjen.izabella@kalandokesalmok.hu