HALADÓ élménypedagógiai képzés

 „Hogy hányszor vágtam neki? Egyszerű a válasz. Egyszer, de akkor véglegesen.”

II. Mi a képzés célja?

A cél,Bemunató óra009-20170513 a már alapképzést végzett pedagógusok élménypedagógiai ismereteinek elmélyítése, hogy saját élményen keresztül tanuljanak a facilitátori tevékenységről, felnőtt közegben próbálják ki magukat, szakmai visszajelzéseket kapjanak egymástól és adjanak egymásnak, megtapasztalják a foglalkozás-vezetés új módszereit, túllépve az egyszerű játékokon, valódi élménypedagógiai fejlesztő foglalkozássorozatok céltudatos megtervezéséhez és levezetéséhez kapjanak indíttatást és támogatást.

  • Haladó szintű élménypeBemunató óra007-20170513dagógiai képzés a módszert már ismerő, gyakorlatban felhasználó, az első kísérleteken már túljutott lelkes felhasználóknak.
  • Módszertani repertoár bővítése a tapasztalati tanulás gyakorlatában a célzott kompetenciafejlesztés területén.
  • A hatékonyabb feldolgozás lehetséges módszereinek és felhasználási területeinek jobb megismerése.
  • A magasabb kihívás és a nagyobb fizikai aktivitás hatásainak sajátélmény-alapú megismerése, betekintés a kalandpedagógia alapjaiba.
  • Az élménypedagógia elméleti hátterének jobb megismerése és az elméleti tudás elmélyítése.
  • A facilitátori szerep magasabb szintű gyakorlatának tapasztalatai, az újfajta pedagógus-szerep sajátosságainak és lehetőségeinek megismerése, tapasztalatcsere.
  • Felkészítés élménypedagógiai folyamatok vezetésére, az önfejlesztés és önképzés útjainak közös feltérképezése.

III. Kinek szól a képzés?Élménypedagógia haladó004-20160415

Kizárólag olyan pedagógusoknak, akik korábban már legalább 20 órás, vagy hosszabb élménypedagógiai alapképzést végeztek. Azoknak, akik nem csupán megismerték a módszert, hanem maguk is használják azt, már rendelkeznek gyakorlati tapasztalatokkal ezen a téren, ugyanakkor szeretnének továbbfejlődni, szeretnék elméleti és gyakorlati tudásukat bővíteni, saját stílusukat alakítani, csiszolni. CSAK ANNAK SZÓL, aki pedagógiai eszközként használja a kihívás okozta belső feszültséget, aki tudja, mit jelent a komfortzóna és tudatosan törekszik az abból való kimozdításra és kimozdulásra, aki különbséget tud tenni értékelés és feldolgozás, a pedagógus és facilitátor szerep között…, CSAK ANNAK SZÓL, aki megismerve az élménypedagógia eszköztárát törekszik annak tudatos felhasználásra.

.

IV. Miről tanulunk majd?

  • A haladó szintű képHalado elmelyito (84)zés szellemiségének megfelelően a tananyag kevésbé kötött, mint egy alapképzés törzsanyaga. A jelentkezőknek lehetőségük lesz aktívan beleszólni a tananyag tartalmának és időbeosztásának alakításába. A képzés nem arról fog szólni, amiről a trénerek beszélni szeretnek, hanem arról, amire a résztvevőknek szüksége van! Kedvcsinálónak álljon itt néhány érdekes téma:
  • Problémaorientált foglalkozástervezés, hogyan tudom a nevelési / fejlesztési céljaimnak megfelelő eszközöket, játékokat és gyakorlatokat kiválasztani?
  • A feldolgozás meghatározó szerepe, hogyan teremtsek megfelelő körülményeket a történtek feldolgozásához, hogyan különböztessem meg az „értékelést” és a „feldolgozást”, mit kell tennem, hogy a résztvevők a lehető legtöbb tapasztalatot legyenek képesek tudatosítani?
  • A facilitátor munkájának elemzésével, hogyan alakítsam saját stílusomat, hogy az természetes és hiteles legyen. A saját facilitátori szerep megtapasztalása, foglalkozásvezetési gyakorlatok, fizikai kihívások és kalandos megoldások használata.
  • Folyamat-tervezés és az élménypedagógia elmélete haladó szinten.

V. Milyen módszereket használunk?2003_2010Csapatkepek45

  • A képzés részeként a 0. napon sor kerül bemutató-jellegű élménypedagógiai gyerekfoglalkozásra és annak elemzésére is.
  • Fő eszközünk a személyes élmény, a saját tapasztalat… – és annak feldolgozása, tudatosítása lesz.
  • A résztvevők által vezetett helyzetgyakorlatok során mód nyílik saját bőrünkön kipróbálni mindent, amit a facilitátori szerep megkövetel a módszer használóitól.
  • Ismert ésÉlménypedagógia haladó001-20160416 új játékok és gyakorlatok adaptálása előre megadott szituációkra lehetővé teszi a különböző felhasználási szinteknek, életkoroknak és csoportigényeknek megfelelő foglalkozás-tervezésben és vezetésben való elmélyülést.
  • A képzés része a második képzési napon este megrendezésre kerülő közös sörözés (borozás, teázás, kávézás…) is, oktatás helyett világmegváltó beszélgetésekkel, játékokkal, élménymegosztással, anekdotákkal, erősítő légkörrel.

Élménypedagógia haladó011-20160416

Aktuális képzések:

Jelenleg nincsen meghirdetett képzésünk ebben a témában.


Korábbi haladó szintű élménypedagógiai képzéseinkről ide és ide kattintva találhatók képes beszámolók.
Jelentkezés az online űrlapon, vagy érdeklődés az alábbi elérhetőségen:

Demjén Izabella,
telefon: +36/20-278-3100
e-mail: demjen.izabella@kalandokesalmok.hu